"How to win friends and influence people"


Arba atvirkščiai. Lapkričio 25 d. Marius Jovaiša visuomenei oficialiai pristatė Lietuvos prekės ženklo koncepciją "Lietuva – Baltijos širdis" ir jos logotipą, kurio dizainą kūriau aš ir Giedrius Svirskis (3D). Pristatymo spaudos konferencijoje dalyvauti negalėjau, nes buvau išvykęs į dizaino konferenciją Helsinkyje. Ką gi, šis logas vainikavo grupės žmonių pusės metų darbą. Užduoties formuluotė: tekstas "Lietuva - Baltijos širdis", grafiniame ženkle turi būti stilizuota širdis ar kokią nors užuomina, sąsaja su širdimi, pagrindinis logotipo grafinis simbolis privalo būti stilizuotas vytis. Darbo eigoje buvo sukurta keli šimtai vyčio stilizacijos variantų, gintaras ir fotografuotas (tikras), ir vektorizuotas, kol apsistota ties 3D versija, peržiūrėta keli tūkstančiai fontų, testuota virš 70, pasirinktas neutralus (nei klasikinis, nei perdėm modernus, vos vos serifinis, užapvalintų formų (kad atkartotų gintaro ir vyčio formas),"Dundee Bold Condensed" fontas (diz. Pat Hickinson, 2002 m., Red Rooster Collection). Po ilgų diskusijų sutarta, kad ženklo spalvinė gama atspindės Lietuvos trisplavės gamą. Gintaro siluetas stilizuotas taip, kad susišauktų ir su Lietuvos, ir su širdies forma. Ženklas, manau, gavosi šiltesnis nei v1.0 ir v2.0, ne kosmopolitinis, atpindintis autentiškas ir pagrindines Lietuvos šios dienos vertybes (žmonių šiltumas (kai atsiveria :), garbi istorija, gintaro kelias, konservatyvumas...). Sukurtas logotipas netiktų jokiai kitai valstybei (įskaitant Kaliningrado sr., Baltarusiją, Lenkiją ir Latviją). Ir nors "Rait" atlikta Omnibus apklausa parodė virš 70% respondentų palankumą idėjai ir ženklui, nemanau, kad jis visiems įtiks. Kaip sakė Bill Cosby "I don't know the key to success, but the key to failure is trying to please everybody". Noriu priminti, kad tai nevyriausybinis, nekomercinis projektas (tiek M.Jovaišai, tiek man), ir, jei logotipas kažkam nepriimtinas, niekas nėra įpareigotas ženklą naudoti. Ženklo versijas įvairiom kalbom ir jo naudojimo vadovą galima atsisiųsti iš "Lietuva - Baltijos širdis" tinklapio.

Komentarai

Audrius sakė…
Man labiausiai patinka vykusi herbo stilizacija ir dar vienas dalykas, kuris galbūt nėra tiesiogiai susijęs su dizainu - tai, kad ši idėja yra pristatoma beveik kaip atvirojo kodo projektas. Lietuviškoje viešojoje erdvėje, kuri gyvena nuo vieno valstybinio užsakymo iki kito, toks elgesys yra išties išskirtinis.
vapas sakė…
Man taip pat labiausiai patiko vytis ir su malonumu naudočiau tik jį (labai gerai baltijossirdis.lt fone atrodo), tačiau tokio nėra.
Dali.us sakė…
Jau savo bloge rasiau, kad sitas zenklas pirma ispudi palieka gera bet... kaskodel jis man labai primena gsk logotipa. O ir jo vartotojo licenzija... nu niekaip neprimena atviro kodo (nes savininkai bet kada ir bet kaip ja gali pakeisti).

Galutinis verdiktas: visa sita ideja primena spastus. pirmam etape (kol logo niekas nezino) visiems ir uz dyka.. kai logo igaus verte.. galima tik paspelioti.
benamis sakė…
Visgi pasiskaičius dali.us bloge apie šį simbolį ir pamačius GSk logoptipą, kyla mintis verčianti abejoti logotipo auteniškumu.
laumaras sakė…
Šiaip būtų įdomu perskaityti ir pamatyti kūrybinį procesą a lia
http://www.artlebedev.ru/everything/black-and-brown/process/
Anonimiškas sakė…
Panašiai kiek GSK, tiek pat ir Elmenhorster primena..

Gintaras labai gražus, jėga. Gintarą ne taip lengva padaryti kompu.

Gal šiek tiek nepatinka šrifto spalva, gal šiek tiek per daug boldas, B raidė negraži, bet šiaip visai ok. Per didelis.

Apatinės arklio kojos - gal kiek per daug išilgintos. Gal ir ne.
paulius.rymeikis sakė…
Jeigu čia būtų darbinė logotipo versija, būtų galima diskutuoti. Dabar gi... Nebent klausimas iš esmės: kas bendra tarp Lietuvos ir gintaro? Man regis tarp Lietuvos ir šašlyko arba picos - nepalyginamai daugiau.
Anonimiškas sakė…
Sveikintina Iniciatyva, bet man kliuvo pora dalyku:

http://img21.imageshack.us/img21/7505/kritika.jpg
Anonimiškas sakė…
http://www.logolounge.com/logo_details.asp?qstr=lmPaia - netycia pastebetas.

Manau, kad gintaro-gsk forma galima laikyti beveik pirmine. Na tai apverstas trikampis, uzapvalintais kampais. Vienas dalykas - apatinis kampas pastumtas i desine.

Nepaisant visko, Lietuva turi pakankamai teisiu i sia forma. Tai stilizuota lt. zemelapio forma.

Del tos sirdies, tai ir man nelabai aisku. Gal but velgi del musu salies formos pasirinktas ir sukis. Bet per daug primityvu, atsisakant visu kitu dalyku prisiristi vien tik prie formos.
Anonimiškas sakė…
Mam pazvelgus, i sita logo pirma mintis buvo "grants " :)
Anonimiškas sakė…
Gintaro ir Lietuvos sasaja labiausia eksploatuota sovietiniu propagandistu. Nepamirskit sito. Suraskit Gintarines Lietuvos ivaizdziu "smetonines" Lietuvos laikmercius :-)) O siaip logotipas labai prastas.
Anonimiškas sakė…
Jau daug prirašyta apie vaizdą. Nediskutuodamas dėl to kas ką kam primena norėčiau pasisakyti apie tai, ką sako šis brandas. O kalba jis net per daug tikroviškai - Lietuva, tai provincialus kraštas gyvenantis vakardiena.
Ir dizainas čia nekaltas, jis tiesiogiai išplaukia iš sumanymo.
Anonimiškas sakė…
Na bent jau su 3D Lape tikrai gerai padirbėjo. O visa kita diskutuotina, bet tikrai geriau, nei bent kada anksčiau daryta.
Anonimiškas sakė…
И стало мне интересно. Прочел я внимательно почти все отзывы на новый логотип "...". Очень много прочел. И стало мне интересно: откуда это бешенство? Почему масса людей бросились обсирать эту простую картинку? В ней нет абсолютно ничего, к чему может придраться непрофессионал. Ну, профессионалы, понятно, готовы поспорить о расстояниях между буквами, потому что о них всегда можно поспорить, ибо это не точная наука. Но остальные-то? Должна быть причина, по которой человек вдруг разражается гневными тирадами, бросается писать жалобы, выходит на улицу с факелом и прочее. Причины не может не быть. И она заключается, конечно, не в надписи "...", даже если б последняя была действительно уродливой. Глупость какая — беситься из-за простой надписи. И причина не в том, что люди, дескать, не любят непривычного или нового. Ничего непривычного в слове "..." нет, как его ни напиши. А новое люди любят. Люди любят новое. Новый телефон, новый пиджак, новое авто.
Отсмеявшись над отзывами ("верните Times New Roman"), пора задуматься, что не так с новыми логотипами.
 Пора, пора задуматься.
Новые логотипы (точнее, новые версии популярных логотипов) всегда встречают в штыки. Всегда.
Anonimiškas sakė…
С чего бы, интересно.
.
..
.
..
.
..

С чего бы.
.
..
Anonimiškas sakė…
Да, так вот. Есть теория, которая, похоже, объясняет феномен. Она называется "меня не спросили". Да-да-да. Дело-то не в том, что вы логотип поменяли, а в том, что поменяли его без моего ведома, без моего согласия, без моего участия. Я ведь тоже умею в фотошопе, я ведь тоже пользователь, у меня, черт возьми, тоже есть мнение! А вы его проигнорировали. Вы мне дали понять, что я дурак, непрофессионал, быдло. А на самом деле я умный, я угадал, что это шрифт Myriad Pro, я могу сам сделать лучше гораздо — но сделал кто-то другой, и получил, наверное, кучу бабла. А я не получил. И поэтому я сейчас докажу вам, что вы зря, ох, зря меня не спросили. Сейчас я вам все расскажу, все, что я думаю и о логотипе, и о том, кто его вам за миллион евро нарисовал.
По-моему, это все объясняет.
Если бы авторы отзывов участвовали в создании логотипа, ну или хотя бы выбирали его голосованием, потока ругани просто не было бы. Ощущение причастности помешало бы.
Но с легкостью могу представить, какое феерически чудовищное вышло бы пиздец-говно.

Рома Воронежский
Арт-директор Студии Артемия Лебедева
· sakė…
ačiū, Roma, kad apsilankote ir pakalbėjote smagiai. na, sėkmės!

Populiarūs įrašai