Sensacional
2005 m. Brazilija pagal savo turizmo vystymo rinkodarinį planą (autorius - ispanas Josep Chias, 1983 m. sukūręs, be kita ko, turistinį Ispanijos brandą) išsirinko šalies turizmo logą. Konkurso eiga - pradžioje buvo atrinkti 39 dizaineriai, iš kurių pasirinkti 5 buvo pakviesti dalyvauti konkurse. Konkursą koordinavo Brazilijos grafinio dizaino asociacija, laimėjo dizaineris Kiko Farkas, honoraras - 30 000 Brazilijos realų (virš 40 000 Lt). Buvo, aišku, ir pasisakiusiųjų prieš ženklą, pvz. žinomas Brazilijoje dizaineris Elifas Andreato pareiškė, kad "mes - ne amebos". Ženklą inspiravo Brazilijos parkų dizainerio ir tapytojo Burle Marx (1909-1994) abstraktūs kūriniai (tai buvo ikonografinis atspirties taškas, įtrauktas į kūrybinės užduoties sąlygas). Ženklu siekta perteikti "džiaugsmą, sinusoidę/kreivę (gamta, gyventojų charakteris), šviesumą, ryškumą, gausumą (exuberance), spalvingumą, hibridiškumą, kutūrų/rasių sankirtą, modernumą, kompetenciją".
Komentarai
Idomu, vien tik statistiskai, kiek sprendimu reikia priimti norint sukurti toki loga?
Tikriausiai statistiskai apskaiciuoti neimanoma, taciau galima nustatyti, kiek galimu sprendimu is vis yra. 3 formos, pradedant nuo apskritimo ir baigiant tasku, kiek imanomu formu tame tarpe? Spalvos, sriftai, o dar tautos dvasios suradimas ir perteikimas... Blemba... arti begalybes.
Kaip tuomet tokie logotipai kuriami? Gilinamasi i vaizdus, atrandami desningumai, rysiai, reiksmes... o po to remiantis siuo pajautimu priimami nesamoningi sprendimai. Tikriausiai kazkaip panasiai.
Anonimas.
"Develop an infallible technique, then put yourself at the mercy of inspiration."