Ekonomiškas dizainas
Akademijoje pastebėjau išbarstytas "Login 2010" skrajutes, gatvėje pamačiau renginį reklamuojančius stendus. Patraukė akį optinė iliuzija - kažkur aš jau ją mačiau. Prisiminiau! 2005 m. gegužę šia iliuzija naudojosi save reklamavusi ISM. Tačiau įdomiausia, kad nuėjus į šio kūrinio autoriaus - prof. Akiyoshi Kitaoka (Ritsumeikan Universiteto Psichologijos departamento dėstytojas) – puslapį, prie šios iliuzijos (ji vadinasi "Rotating snakes") parašyta: "The commercial use of this image is not free of charge. Modification of this image for commercial purpose is usually declined. Educational or research use or modification is welcome." Klausimas - ar "Login 2010" nėra komercinis renginys? Štai ISM reklamos kūrėjai A.Kitaoka nustatytus naudojimo apribojimus be sąžinės graužimo ignoravo (ir, manau, reklama ISM'ui buvo ne už ačiū kurta). P.S. Originalas vis vien geriau sukasi...
Komentarai
parasykit google "optical illusion" iskart gausit sita STANDARTINE iliuzija.
Geda tiems dizaineriams kurie taip daro. ir geda tiems uzsakovams kurie kreipiasi i tokius dizainerius.
Bet panaudojimui nepritariu, juolab kad skirtinguose šaltiniuose visas identity pristatoma kaip Gecio darbas, nepaminint bent, kad yra bendraautorysčių (teisėtų ar neteisėtų).
Webe, logotipe ir visur kitur, mes naudojom judejima (pvz. www.login.lt arba www.login.lt/remejams), su ideja "internetas - nuolatiniai pokyciai ir judejimas i prieki". Kai atejo laikas isoriniai reklamai, norejosi kazkokiu budu perkelti ta judejima ir ten, ar bent jau ispudi. Pirma mintis kuri kilo tai panaudoti optine iluzija (populiariausia ir zinomiausia is ju buvo butent moving circles). Nebandau pasiglemzti autorystes sitos iluzijos, sukurem ilustracija kurios veikimo principas yra paremtas butent sio profesoriaus darbu. Nepasidomejau nuodugniai ar yra taikomi kazkokie apribojimai tos iluzijos keitimui/interpretavimui ir ketimui. Renginys Login yra nekomercinis ir yra edukacinio formato, tad manau Akiyoshi prierasas kas liecia teisinius apribojimus nera pazeistas.
Man nesmagu, kad kazkam galejo tai pasirodyti kaip dezinformacija ir autorystes pasiglemzimas (sita 100 kartu matyta ilustracija, man atrode tarsi Coca Cola zenklas optiniu iluziju pasaulyje, kuri yra tiek kartu matyta ir kartu visa laika stebinanti).
Spalvu variacijos ir kitos optines apgaules: http://revision.ru/images/authors/1003/print.jpg, pirmame plakate panaudota optine iluzija kuri naudojama zydu medicinoje (tai optiniai iluzijai nieks dar nespejo uzdeti copyright zenklo (greiciausiai dar ne)).
Per pacia konferencija bus naudojamas kitoks plakatas http://gecis.dev.indigokids.lt/plakatas2.jpg .
1. "Login 2010" (beje, gegužės 10-13 d. vyks "Login 2010" konferencija ir Sietle :) bilietas kainuoja nuo 50 Lt, todėl šį renginį sunku įvardinti kaip "nekomercinį";
2. Koks renginio išskirtinumas ir patrauklumas su "100 kartų matyta iliustracija"?;
3. Profesoriaus (ir dizianerių?) bėda ta, kad jis įdėjo PDF'ą - dizaineriams per didelė pagunda juo nepasinaudoti. Štai būtų tik 72 dpi JPEG - niekas net nebandytų atpiešinėti šios iliuzijos, nes už tokio lygio originalų autorinį projektą pateikus klientui sąskaitą, dingtų jo šypsena veide...
yra nupirkta ilustracija http://www.istockphoto.com/stock-illustration-7522141-moving-illusion.php uz 14 kreditu.
visas savo pastabas galite skirti istockui (kuriuo ir jus be skrupulu naudojates) ir moralinius kamantinejimus.
a. tebūnie istock: punkto Nr. 2 esmės tai nekeičia
b. sakinys "Nepasidomejau nuodugniai ar yra taikomi kazkokie apribojimai tos iluzijos keitimui/interpretavimui ir ketimui" visgi perša mintį, kad analogiška iliuzija-alibi istocke buvo rasta tik šiom dienom...
na, nesvarbu, galbūt aš ir neteisus. baigiam šį diskusiją. o istockas ne nuodėmė - mažabiudžetiniuose projektuose jis išties padeda.
tokiu atveju virejas kuris ant lekstes deda mesos gabala irgi dizaineris.
Visgi šių metų plakatas galutinai "pailiustravo" kūrybiškumo nulį.
Suvalgė gyvą :/