Kaip Bavaria patvarkė Budweiserį



Ne dizainas, bet vertas rinkodarininkų dėmesio įvykis. Puikų partizaninio marketingo pavyzdį per 2010 m. Pasaulio futbolo čempionatą, birželio 14 d. rugtynių tarp Olandijos ir Danijos metu pademonstravo olandų alaus kompanija Bavaria. Slapta gavusi 40 bilietų iš britų TV kompanijos "ITV" (oficialus PFČ2010 transliuotojas) sporto komentatoriaus Robbie Earle (beje, buvęs tenisininkas, atstovavęs Jamaikai), kompanija nusiuntė į rungtynes 36 "Bavaria" manekenes. Merginos į rungtynes įėjo su Danijos sirgalių apranga, tačiau per rungtynes ją nusimetė ir pasirodė su visoje Olandijoje (o galbūt ir už jos ribų) gerai žinomom kompanijos "SuperTrash" specialiai "Bavaria" reklamai sukurtom oranžinėm suknelėm (viena kampanijos manekenių buvo ir olandų futbolininko Van der Vaarto žmona Sylvie). TV jas, be abejonės, parodė, pasaulis pamatė :) Net ir "Bavaria" logo neprireikė. Na, pamatysit patys :) FIFA atstovai akciją "užpelengavo" ir merginas per pertrauką "išprovadijo" bei iškėlė bylą, kuri, savaime suprantama, buvo nutraukta.

"Bavaria" su FIFA pagalba savo pasiekė - Google News pasirodė +3000 straipsnių, susietų su "Bavaria", lyginant tik su 2000 apie "Budweiserį", kas vargu ar adekvatu 40 Mln USD sumai, kurią "Bud'as" sumokėjo už išskirtines PFČ2010 rėmėjo teises :)

Kim Skildum-Reid, knygos "The Ambush Marketing Toolkit" autorė, reziumavo: “Unless you call yourself a sponsor when you’re not, use IP (Intellectual Property) without permission, or break proximity or trespassing laws, ambushers can do what they want”.

Kas dar abejoja spalvos jėga? P.S. Sirgau už olandus, nes nepakenčiu ispanų-italų-portugalų (trumpai - lotyniškos) vaidybos aikštelėje.

Komentarai

paulius.rymeikis sakė…
Aš, kaip ir milijonai kitų tv žiūrovų, apie šį "čiūdą" sužinojau tik iš spaudos. Kitaip tariant, tie, kurie pasipiktino šiuo reikalu, labiausiai jį ir išgarsino.

Reiks pasiieškot minimos knygos, o šiaip mane stebina, kad kai, pavyzdžiui, bandai kokiam aludariui paaiškinti apie tai, ką jis gali gauti remdamas vieną ar kitą įvykį (oficialiai), jis išdidžiai pareiškia, kad jie turi teisę dviem 5x5 reklaminiam stendam arba uždėti savo logą krepšinio aikštelėje. So yesterday, so true..
Dizainologija sakė…
sad, but true (metallica, btw :)

Populiarūs įrašai