Kaip sukurti efektyvią (lauko) reklamą?


Rinkodarinių tyrimų ir inovacijų kompanijos "Eureka! Institute" įkūrėjas Doug Hall, žurnalo "Inc. Magazine" pavadintas "America's top new-product idea man", savo knygoje "Jump Start Your Business Brain: The Scientific Way To Make More Money" (beje, labai palankiai įvertintos garsiojo rinkodaros guru Tomo Peterso, nors, sprendžiant iš knygos viršelio, ji lyg ir nieko įdomaus nežada :) pateikia "Eureka! Institute" tyrimais paremtus tris pagrindinius reklamos efektyvumo dėsnius:

1. Akivaizdžios naudos vartotojui (Overt benefit) pateikimas padidina reklamos sėkmės šansus 38%

2. Tikro fakto, priežasties, kodėl verta tuo patikėti (Real reason to belief) pateikimas padidina reklamos sėkmės šansus 42%

3. Efektingas, ryškus išskirtinumo  (Dramatic difference) pateikimas padidina reklamos sėkmės šansus 53%

Pasižvalgius Lietuvoje (ypač ties automagistralėm), nesunku pastebėti, kad (beveik) visos reklamos kuriamos atvirkščiai. Ir neklauskit manęs "Kodėl?" (foto - neoreklama.lt).

P.S. Apie reklamų dizaino trūkumus šįkart net neužsiminsiu...

Komentarai

paulius.rymeikis sakė…
Robertai, ne visos reklamos yra skirtos skatinti pardavimus. Juk ir tokie grandai, kaip Coca-Cola (net ir užsienyje) turi lauko reklamas, kuriose tik brand'o pavadinimas arba tik butelis ir oficialus šūkis. Didesnė dalis automagistralėje reklamuojamų prekių ženklų man yra nei girdėti, nei matyti, tai kokie šansai, kad aš juos rinksiuos, kai būsiu skyriuje su konkurentais? O va dešimt kart pamatai kokį nežinomą prekės ženklą ir dar kartą pamatęs jį parduotuvėje jį "atpažįsti" kaip savą. Čia ne tai, kad automagistralėje esančias reklamas vertinu gerai (anaiptol), tačiau tam galimas ir kitoks, logiškas išteisinimas.
Mantas sakė…
Taip, tai tiesiog tingus brando demonstravimas, abejojiu ar kažką extrodinary su tokiom reklamom apskritai bandyta pasiekti. Na o jeigu reklamos užsakytojai norėjo atkreipti į save stiprų dėmesį ir sužavėti galima vartotoją kaip new commer'iai, tai jiems tikrai nepavyko.
robertas sakė…
Gerai žinomi pasauliniai brandai - čia jau kita istorija (dažnai jų politika - bet kuria kaina išlikti vartotojo prioritetų viršuje (Top of Mind), be kažkokių gilių komunikacijos minčių), bet kalba eina apie mažai žinomus ar neturinčios lojalių vartotojų armijos brandus. Rinkodarininkai pirmiausia turėtų išsikelti tik vieną vartototojo klausimą "Kodėl (aš turėčiau jus rinktis)?" Kad vokiški (net nerodomi patys baldai)? Na ir kas? Kas man iš to? Soliris? Kas jis toks? Kuo jis geras? Lyderis? Labai ir labai suabejočiau. Po minutės tokią reklamą pamiršti, nes joje paprasčiausiai nėra jokios vertingos žinutės...
paulius.rymeikis sakė…
Aš tiesiog sakau kaip veikia pasąmonė, o tikėti tuo ar ne, tai jau tavo reikalas :)

Populiarūs įrašai