IKI atsinaujinimas: per 5 metus 600 Mln Lt







11.11.11 viena didžiausių Lietuvos prekybos įmonių paskelbė apie savo vizualinio identiteto atnaujinimą. Data, kurią – koks sutapimas – pasirinko anonsuoti apie savo naują identitetą ir bankas DNB! Jau įprasta, kad apie dizaino autorius Lietuvoje nerašoma, bet įtariu, kad naująjį vizualinį stilių kūrė reklamos agentūra "Love".


Kaip skelbiama, atnaujinimo priežastis yra siekis unifikuoti "Iki", "Ikiuko" ir "Cento" parduotuvių vizualinį stilių. Kadangi "Iki" skelbia, jog penkerių metų bėgyje į atsinaujinimą bus investuota 600 Mln. Lt, neabejotinai pamatysime ne tik ir atnaujintą firminį stilių, bet ir parduotuvių interjerus. 


Logotipo pakeitimai nedideli, bet dizainas labai skoningas, malonus akiai ir vykęs. Vienintelis dalykas, kurio gaila – šaunus pavadinimas "Ikiukas" paaukotas vardan angliško "Ekspess" :( Manyčiau šiuo žingsniu "Iki" neabejotinai tampa Lietuvos parduotuvių tinklų vizualinio identiteto dizaino lyderiu (arčiausią konkurentą – "Rimi Lietuva"–  "skandina"  nepavykęs "Hyper Rimi" logas, kurį sukūrė prancūzų kompanija "Market Value").


Labai įdomi pavadinimo "Ikiukas" atsiradimo istorija. Vienas "Iki" (1992 m. įkurtos belgų George, Nicolas ir Olivier Ortizų) kūrėjų, Nicolas Ortiz, kažkada man papasakojo, kad malonybiniu "Ikiuko" vardu "Iki" vadino "Maxima" rinkodarininkai. Ir kuomet "Iki" ėmėsi kuri mažo formato parduotuvių tinklą, buvo pasirinktas būtent šis pavadinimas :) Beje, mano žiniomis, IKI logotipą geltoname rombe sukūrė vieno iš brolių Ortizų žmona.


Pirštinė mesta, įdomu, ką atsakys mėlynieji – "Maxima LT".


P.S. 2008 m. UAB "Palink" (valdančios "Iki" tinklą) 80% akcijų perėmė aljansas "Coopernic" (kurio steigėjai yra antras pagal dydį Vokietijos prekybos tinklas "Rewe", trečias pagal dydį Belgijos prekybos tinklas "Colruyt", antras pagal dydį Italijos prekybos tinklas "Conad", antras pagal dydį Šveicarijos prekybos tinklas "Coop" ir antras pagal dydį tinklas Prancūzijoje "E.Leclerc"), 20% liko "Baltisches Haus" (t.y. broliams Ortizams). Anot Prancūzijos dienraščio "Les Echos" galima sandorio suma – daugiau nei 1 Mlrd Lt.

Komentarai

Anonimiškas sakė…
kiek skoninga, o kiek tiesiog šokta į dizaino mados traukinį, man tai logotipai dirbtinai padailinti, prasmės nedaug, turbūt skaitėte diskusijas apie UPS logotipo padailinimą, kai kurie dizaineria smarkia kritikuoja.
Na bet dizainas tokia sritis, kur galima rebrandinti, priburti daug ir pasiimti krūvą pinigų, padaryti 500 psl brandbuką ir pateikti kaip bibliją.
Žymiai įdomiau paskaityti apie iki sandėrius ir IKIUKO pavadinimo istoriją bei sužinoti kas nupaišė IKI logotipą.

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Swedish is Beautiful

Reklamų prie magistralės Vilnius-Kaunas apžvalga: kodėl dauguma jų vis dar beviltiškos?

Logas "Atkurtai Lietuvai 100": dvigubi valdžios žaidimai ar jokios institucijų koordinacijos?