Sveikinimai Simonai, bet…

Baigėsi du mėnesius trukęs URM skelbtas žaidimas "Lietuvos talentai arba sukurk Lietuvos pirmininkavimo ES logotipą" (pirminkavimas vyks 2013 m. antrą pusmetį). Akcentuojama - ne logotipą, o jo idėją, bet prisipažinsiu – nesuprantu šio politikų lengvabūdiško populistinio sofizmo (juolab, kad iš konfidencialių šaltinių girdėjau, kad ženklo perdavimo profams (beje - kas juos ir kaip atrinks?) tolesniam tobulinimui ir nebus).

Parodija pavadinčiau ir balsavimo galimybę Delfyje, kuris neva tai pretenduoja į kažkokį objektyvumą, bet tuo pačiu leidžia iš vieno IP balsuoti iki 20 (!!!) kartų. Komedija.

Taigi, konkursą laimėjo šiemet gavusi dizainerės diplomą Simona Mykolaitytė. Laimėjo greičiausiai pelnytai, nes jos ženklas buvo bene sėkmingiausias iš finalistų. Tačiau yra keli "bet".
Delfi (A.Mažeikos) foto
1. Techniškai ženkas turbūt būtų galvos skausmas spaudėjams, nes spalvos liečiasi. Viena iš priežasčių, kodėl "Apple" atsisakė vaivorykštinio logo, buvo būtent ši.

2. Neišku, kodėl centre "C" raidė, Simona to taip pat nepaaiškina - "Logotipas simbolizuoja, kad ES saugo ir dirba išvien su Lietuva (apskritimas apskritime tai ES gaubia Lietuvą, o trumpos mėlynos juostelės įsipynusios raudonoje, geltonoje ir žalioje spalvoje rodo kad dirbame kartu. Neužbaigti apskritimai rodo, jog Lietuva atvira – naujovėms, modernumui, tobulėjimui". Nežinia kokia ženklo versija paskelbta, bet aš jame matau ne mėlynas, o rudas juosteles.

3. Visiškai neabejoju, kad autorė pasiūlė savo autorinį dizainą, tačiau apskritimų apskritimuose idėja, žinoma, nėra nauja. Vienas pirmųjų ją panaudojo garsusis šveicarų dizaineris, tinklelio ideologas, Josef Müller-Brockmann. O įdomiausia tai, kad 2014 m. liepos 23 - rugpjūčio 3 d. Glazge vyks Sandraugos žaidynės ir joms škotų brandingo agentūra "Marque" pasiūlė irgi panašią idėją. Tad viens po kito vyks du renginiai su panašiu ženklu. Žinant, kad škotai ženklą susikūrė anksčiau ir, kad britų (škotų) svoris pasaulyje nepalyginamai didesnis, visai tikėtina, kad šia tema sulauksime įvairių spekuliacijų.

Beje, o kodėl didelių agentūrų logotipai yra brangūs? Viena iš priežasčių – reikia atlikti daug laiko sąnaudų ir žmonių reikalaujantį tyrimą tam, kad pasitikrinti, ar ženklas nėra jau sukurtas kur kitur pasaulyje. Visagalis Google gali žaibiškai rasti žodžius, bet panašius vaizdus - dar ne. O kad šiais laikais labai sunku būti visiškai originaliu, štai įrodymas:
The MEGA Conference: the cross-disability conferene of Wyoming


2014 m. Sandraugos žaidynių Glazge logotipas, diz. Marque


Josef Müller-Brockmann plakatas, 1955 m.

Čekijos kultūros ministerijos logotipas 
Tel Avivo 100-čio logotipas, diz. Baruch Naech
Sidnėjaus logotipas, diz. Mood Design
Organizacijos "Globun" logotipas, diz. Johannes Bruckner
Portimao (Portugalija) municipaliteto logotipas


Komentarai

Anonimiškas sakė…
visiškai pritariu, beje paieška pagal paviksliukus jau egzistuoja, žinoma, su nuotraukomis ji veikia žymiai geriau :) http://images.google.com/
Aš turėjau omeny atpažinimą pagal formą.
Anonimiškas sakė…
na, čia būtent tai ir yra (forma tėra vienas iš niuansų), tiesiog dar praeis laiko, kol ši paieška ištobulės :) beje, jau prieš porą metų teko matyti paieškos variklį, gebanti daug sėkmingiau aptikti panašius paveiksliukus, deja adreso nepamenu....
Architektas sakė…
O koks gali būti logotipo perdavimas tobulinimui profesionalams, jei logotipo autorė diplomuota dizainerė?
Anonimiškas sakė…
Nereikia turėti iliuzijų, kad galime sukurti kažką toookio. Labai subtilių ir dizaino prasme naujoviškų logotipų žmonės tiesiog nesupras. Visiems patinka mieli, akies nerėžiantys ir lengvai suprantami dalykai. Kuriant logotipą netgi svarbiau masių psichologija, o ne dizaino tendencijos. Todėl pirmiausia reikėjo atsiklausti žmonių, o ne dizainerių, svajojančių apie meninius sprendimus, kurie suvokiami labai siauruose specialistų rateliuose. Beje, dėl tų 20 balsavimų iš vieno IP - ką daryti, kai dirbi didesnėje įmonėje su vienu išoriniu IP adresu ir tavo kolega jau vieną kartą prabalsavo? Namie neturi kompo arba šiaip tingisi namie kompa vakare jungtis :)

Daug anksčiau ES pirmininkavusių šalių pateikė stilizuotus savo interneto puslapių domenų adresus. Tą patį dabar padarė ir nuo sausio pirmininkausiantys danai. Ir ką? Ar juos kas nors apšauks neoriginalumu?
Aš tokio tipo projektus įvardinčiau labiau kaip dizainokratiškus (pagal "biurokratiškas") - mat čia daugiau reikia dizainerio patrities ir techninių įgūdžių, nei kūrybos. Šiuo atžvilgiu įdomus 2009 m. Čekijos vadovavimo EU identiteto pavyzdys, kurį sukūrė Tomáš Pakosta: http://www.tp-design.cz/pdf/002-eu2009.pdf (atsargiai, PDF 40 MB)
O čia istorija, kaip tai buvo kuriama: http://eu2009.cz/en/czech-presidency/presidency-logo/logo-story/pribeh-loga---en-1830/index.html.
O dėl balsavimo - darbe dirbti reikia, visos kitos priežastys - išsisukinėjimas :)
Anonimiškas sakė…
Anonimui, siaurai mąstote. Grafinis dizainas visų pirma nėra menas. Komercinio dizaino specialistai siekia kuo efektyvesnės komunikacijos. Masės galbūt ir nesupranta, kaip tai yra pasiekiama, tačiau jas geras dizainas veikia. Ir būtent pagal tokius kriterijus - kaip stipriai veikia, kokią žinutę perduoda, kaip išsiskiria iš konkurencijos - grafinis dizainas ir yra vertinamas tarp specialistų, o ne pagal tai, kiek jis tendencingas ar meniškas.

O šiame ženkle tai man trūksta prasmės. Iš pradžių mačiau jį delfyje, tai kažkaip ne taip perskaičiau ir atrodė, kad čia kažkokiam krepšinio čempionato teisėjavimui skirtas. Prasmės dar kažkiek jautėsi, bet kai supratau, kad čia ES, tai tada prasmės visai nebeliko. O tai, kad Lietuva atvira naujovėms ir pan. - tokią prasmę galima priskirti labai įvairioms formoms. Šio logo formos pačios iš savęs prasmės neperduoda. Taigi čia prasta situacija su komunikacija - nieko nesuprantu, kam ženklas skirtas. O ir Lietuva pačiu primityviausiu būdu per vėliavos spalvas simbolizuojama.
Anonimiškas sakė…
Dėl to pirmojo techinio "bet". Come on - už lango XXI amžius, kiek realiai bus spausdinama ofsetine spauda? Du plakatai? Trys? Visa kita bus spausdinama skaitmenine spauda (gerai, jei ne tų pačių valdininkų printeriais) kuriai giliai dzin ar tos spalvos liečiasi, ar persilieja, ar sklaidosi gradientais. Žiūrėkit realybei į akis - logas daugiausia bus naudojamas skaitmeninėse medijose ir ant tų valdininkų spausdinamo šikpopieriaus kilometrų, kuriems tas spalvų lietimasis nė motais.
Anonimiškas sakė…
Pasižiūrėkite kitų pirmininkavusių šalių logo ir pamatysite, kad, mieli ponai, nereikia kartelės per aukštai užkelti. Nemažai šalių tiesiog savo domenų adresus stilizavo, tą patį dabar ir danai padarė. Nesureikšminkit per daug to logotipo, tai bus tiesiog pagrindinis dekoracijos elementas. Dažniausiai komunikacijoje sugroja visai kiti dalykai. Tie patys čekai užsakė menininkus padaryti instaliaciją, o šie padarė "Entropą", kuri sukėlė baisų skandalą Europoje, nes smarkiai pašiepė daugelį šalių (Bulgarija parodyta kaip turkiškas tualetas). Vengrai nusprendė šiek tiek apriboti žiniasklaidą ir iškart gavo atkirtį. Taigi dar sykį kartoju: nesureikšminkit logotipo, tai ne šventa karvė :)
Anonimiškas sakė…
Logotipas savo vietoje. Niekas jo nesureikšmina. Kalba eina apie tai geras logotipas tai ar ne.
Lukas sakė…
na jei kažkas nesudalyvavo konkurse ir nelaimėjo, nebūtina rašinėti stiliumi "labai gerai, bet..". Nieks netrukdė dalyvauti ir laiko sočiai buvo, ir net konkursas skaidrus. Aišku kad ženklų yra profesionalesnių, čekų šviečia iš toli profesionalumu ir šviežumu, nors dėl to, ar atspindi kultūros ministeriją, tikrai pasiginčyčiau. Na o dėl Glasgow tai manau šūdinas logotipas, atrodo taip, lyg tai kažkurioj lietuviškoj prastoj dizaino studijoj kurtas 1992 metais.
Bet man tai pats konkursas atrodo labai vykęs ir suteikė labai daug gerų emocijų žiūrint visus namudinius ir semi-professional variantus, plius sklaida per Delfi, bloginimai, aptarimai, labai vykęs renginys, man atrodo dėl to ir nereikėtų dramatizuoti, kad įsimintinas konkursas gavosi :)
Pastaba "Nieks netrukdė dalyvauti" skamba įdomiai - lyg analizuojančiam tapybos parodą dailėtyrininkui kas sakytų - tai reikėjo imti teptuką ir padaryti geriau :)
justinas sakė…
man čia nuspalvintas poliarinis laikrodis. Todėl ir autorė negalėjo pasakyti, kodėl ta C raidė egzistuoja viduryje jos "logotipo". :)

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Swedish is Beautiful

Reklamų prie magistralės Vilnius-Kaunas apžvalga: kodėl dauguma jų vis dar beviltiškos?

Logas "Atkurtai Lietuvai 100": dvigubi valdžios žaidimai ar jokios institucijų koordinacijos?