Mokesčių inspekcijos pamokos dizaineriams



Pavojinga tema - visai neseniai Valstybinė mokesčių inspekcija atnaujino savo logotipą. Kadangi neradau informacijos apie viešąjį pirkimą, tai mane sudomino. Po ilgų mėnesių susirašinėjimo sužinojau, kad jį sukūrė viešųjų ryšių kompanija, pasirinkta paprastos apklausos būdu iš 5 kandidatų. Natūralus ir net gyvybiškai svarbus klausimas: "Kaip patekti į 5 išrinktųjų ratą"? Kaip man tai paaiškinti grafinį dizainą studijuojantiems studentams?


Ilgai dvejojau ar rašyti šią žinutę, nes VMI atstovas spaudai pareiškė, jog nesutinka su man siųstos informacijos viešinimu (ji man reikalinga mokymo procesui). Keista pozicija įstaigos, kuri pati rūpinasi, kad niekas nieko nenuslėptų. Tačiau gavęs Seimo kontrolieriaus bei kelių gerai žinomų žurnalistų patikinimą, jog gautoje informacijoje nieko konfidencialaus nėra, nusprendžiau dalimi jos pasidalinti, nes ši informacija pakankamai svarbi dizaineriams.


Taigi, kandidatų atrankos dizaino projektui kriterijai yra šie: kvalifikacija, patirtis, atliktų darbų kokybė ir kiekybė, reputacija. Kompanijos buvo atrenkamos analizuojant informaciją internete ir ekspertų bei kolegų rekomendacijas. Tačiau aš tuo negaliu patikėti, nes nei "Google", nei joks man žinomas vizualios komunikacijos ekspertas dizaino projektams viešųjų ryšių kompanijos niekada nepasiūlys. Juolab, kad laimėjusios kompanijos tinklapyje apie teikiams dizaino paslaugas ar atliktus dizaino projektus apskritai neužsimenama. Pasakysite – tokį ženklą galėjo sukurti ir studentas. Gal ir sukūrė, kas žino.


Taip pat VMI rašte yra labai įdomi vieta, kurią vertėtų įsidėmėti kiekvienam dizaineriui, nes tai didžiulė paslauga mums – "Atsižvelgta, ar  (...) yra tinkamai įvykdęs bent 1 panašią sutartį, kurios objektas yra logotipo sukūrimas su išdėstymu ir kurios vertė yra ne mažesnė nei 5 tūkst. litų be PVM".


Tai reiškia, kad dizainerio sukurto logotipo ir jo išdėstymu (matyt turimas omeny nedidelis logotipo naudojimo vadovas) kaina Valstybinės mokesčių inspekcijos nuomone turėtų būti ne mažesnė nei 5000 Lt be PVM. Štai jums ir atsakymas kokia šiuo metu turi būti logotipo  + nedidelio vizualaus stiliaus vadovo kainaTurėkite tai omeny, nes priešingu atveju jūs ne tik dempinguosite rimtos valstybinės įstaigos nustatytą tipinio dizaineriui projekto kainą, bet ir rizikuojate nepatekti į valstybines įstaigas dominančių kompanijų/dizainerių ratą. 

Komentarai

Anonimiškas sakė…
Nuoskaudą suprantu, bet kaip vartotojas ir mokesčių mokėtojas norėčiau, kad visi pirkimai pasibaigtų tokiu rezultatu koks yra VMI atveju. Deja dažniausiai taip nebūna ir vieši pirkimai, kuriuose turėtų visi galėti sudalyvauti, tos problemos neišsprendžia.
Dizainologija sakė…
Problema yra tame, kad jei pirkimas yra apklausos telefonu/raštu forma, potencialių tiekėjų ratas susiaurėja iki kokių 5 (kaip šiuo atveju) ir kaip patekti į jų ratą yra neišsrendžiama mįslė.

Jei tai yra skelbiamas viešai pirkimas, tuomet paprastai įrašomi tokie kriterijai ir reikalaujama tiek popierių, kad pirkime dalyvauja tik užgrūdinti viešųjų pirkimų kovose tiekėjai.
Anonimiškas sakė…
Ačiū už šį įrašą. Naudinga.
Edvardas sakė…
Na, mįslė išsprendžiama, žinoma - word of mouth. problema, kad su viešais pirkimais gaunasi užburtas ratas:

- jei vykdomi pagal raidę, tai gaunasi, kad laimi ne geriausia kokybė, o reklamos gamybos, viešųjų ryšių ar dar kokia formali agentūra. Nes normalūs dizaino profesioalai išties neturi noro gilintis ir pildyti šūsnis popierių.
- jei vykdomi pagal dvasią (imituojant pirkimą) ir atrenkami 4-5 padorūs kandidatai, tai tie į kuriuos nesikreipia, bent moraliai, lieka nuskriausti.

Nieko naujo, žinoma nepasakiau, bet tiesiog kaip spręsti padėtį? Meno kūrėjų asociacija kartu su nevyriausybininkais jau buvo paruošusi kreipimasį dėl viešųjų pirkimų įstatymo taisymo, bet viskas strifo. Galbūt reikia daugiau pajėgų? LGDA, LDIS, LDS? Siūlau diskutuoti ir prieiti išvados vedančios į veiksmus.

Dėl įvardintos kainos, tai jinai tokia kokia kursuoja tarp vidutinio verslo įmonių uždakymų. Tik čia paliečiam dar vieną skaudžią problemą - ne visi dizaineriai yra įmonės :) Tad jei dirbu tik pagal autorinę sutartį ir noriu gauti 5000 Lt į rankas, įmonei mano paslaugos atsieina 7133,54 Lt.
Anonimiškas sakė…
O apie patį logotipą galima nuomonę išgirsti? :)

Populiarūs įrašai