Geruliai

Kaip matome, Lietuvoje dizaineriui darbo – nearti dirvonai. Daugelyje kompanijų dar rinkodarinis akmens amžius, nors gyvename, rodos, XXI-ąjame, Europoje. Keista, kad to nesuvokia įmonių vadovai. Nors štai filosuodami teigia visai ką kitą: "Creativity and inventions in business, philosophical look in daily routine, meaningful desires and goals in next thousand years of Lithuania", sako vienas iš šių kompanijų direktorių. Matyt vyrauja įsitikinimas, kad tiek B2B, tiek B2C sektoriuose kompanijos "drabužiai" nėra svarbu. "Sueis" ir panešioti treningai...
Ir dar vienas – vilniškė UAB "Įrengimas", kuri randa pinigų remti KK "Rūdupis", bet jų neturi geram savo įvaizdžiui susikurti:



Komentarai

Tadas sakė…
Granitui labai tinka akmens amžiaus logo, net ir prie šūkio dera :)
Edvardas sakė…
man tai labai skauda dėl Skydo logo. Kaip tik pamatau, taip skauda... na kas tokias linijas sugebėjo suraityti. Ir dar, kai jie daro iškabas, tai matyt failas pjovimui be iškirstų "D" ir "A" vidinių erdvių, tai taip ir išpjauna :) o ant viršaus baltą plėvelę..

Kas dėl Paliūties, tai gamybos prasme jie maudosi šlovės spinduliuose, eksportas eina į didžiausius mažmeninius aprangos prekybos tinklus Europoje. Tai, kol sekasi, kam tas logo keitimas :)
Edvardai, ačiū už iššifravimą - dabar žinosiu, kad ten užrašyta "Paliūtis" :) O dėl verslo modelio - mes, lietuviai tebesame įkalinti "dirbti ponui" modeyje, o ne imtis kurti brandą patys. Brandbuildingas brangus malonumas, sutinku, bet tai nepalyginanamai pelningiau (plg. Slovėnija - Elan, Krka, Lek, Gorenje, Sava...)
Edvardas sakė…
Visiškai sutinku. Kol kas pinigai plaukia pro šalį. Bet mums užtenka kelių blogų patirčių su brandų kūrimais ir kiti bijo imtis. Bloga patirtis - Efiggy. Utenos trikotažas kaip stiprus gamintojas ėmė ir susikūrė brandą. Eksperimentas tęsėsi gal 5 metus?(kad būtų prasukti kelį aprangos industrijoje įprasti ciklai), bet buvo nuoatinis balansavimas ant išlikimo ir galų gale į šį reikalą buvo spjauta. Dabar ir vėl pagrindinė veikla yra tinklinės Austrijos, Vokietijos ir kitų šalių gamybos tenkinimas.

Bendrai apie verslumą pastaruoju metu LABAI patinka Laurso mintys: http://www.pinigukarta.lt/blog/kolumnistai/kodel-lietuvoje-neimanoma-sukurti-facebook

Kad viskas neatrodytų niūru, tai noriu pasidžiaugti ir gerais pavyzdžiais. Pavyzdžiui kaip sekasi Eglės Žiemytės D.EFECT. Ten tai ko reikia: kūrybos + suderintos gamybos pajėgų sinergija.

Birželio gale dalyvausiu seminare: MADOS RINKODARA ŠIANDIEN: AKTUALIJOS IR TENDENCIJOS. KURIMAS IR POZICIONAVIMAS.

tikiuosi pasisemti minčių ir inspiracijų :)

p.s. beje, Paliūties ir aš pats neperskaityčiau, jei nebūtų tekę lankytis gamykloje.
D.Effect viskas būtų labai puiku (jei rinkodaros mašina yra išties užsukta, o nelaukiama, kol sėkmė ateis savaime), bet įžvelgiu vieną didelį trūkumą - nėra storytellingo (legendos) -> http://amzn.com/0465078079. Be legendos šiais laikais - nė iš vietos. "About" kukliai paslėptas apačioje ir tekstas jame nejaudina. O tai yra LABAI svarbu. Tačiau lietuviai tai jau ima suprasti, pvz. Less Loss http://goo.gl/lK3E7. Ką jau bekalbėti apie kapitalistus - http://store.moodsofnorway.com/eu/about-us/
P.S. Kad verbalizacija yra SVARBU, pastebėjo dar Roland Barthes (tikiuosi visi, kas kuria rūbų dizainą, perskaitė jo "The fashion System" (1967): "R. Barthes begins his mapping of the fashion system with a number of important distinctions that need registering if his attempt to grasp clothing and fashion in their full complexity is to be successful. The first of these distinctions separates clothing into ‘three garments’ . These he calls ‘the real garment’ , ‘the represented garment’ and ‘the used garment’ . The ‘real garment’ corresponds to the dimension of production, the ‘represented garment’ corresponds to the dimension of distribution, while the ‘used garment’ corresponds to the dimension of consumption. This ensures that the garment not only is available but always arrives in front of its potential user/buyer already in a ‘state of representation’. In the case of the fashion system this means that every attempt is made, by advertising, by packaging and by the mise en scène of the place of purchase, to ensure that the garment is attractive to the buyer. One of his key claims is that, as far as fashion is concerned, IMAGES and WORDS, but PARTICULARLY WORDS ARE NOT PASSIVE VEHICLES that transmit the real garment, unchanged, to its potential customers."
Edvardas sakė…
D.EFECT atveju, užsukta, veikia. Rudenį per Mados infekcijos seminarą darė detalų pristatymą. Šiuo metu bent tuzine šalių jau turi platinimą (visų pirma Skandinavija, kažkas iš Pietų Europos, jei neklystu nusigavo ir į visų išsvajotą Japonijos rinką). Sutinku, stipresnio pasakojimo (ir iššokančio tik užėjus į webą) norėtusi, bet man imponuoja pats pavadinimas - jis stiprus. Defekto efektas.

Moods of Norway - labai geri!

Ačiū už knygos rekomendaciją.
Manęs buvo paprašę padaryt redesigna, labai jau reikėjo, padariau pasiūlymus, ir taip jau nusiderejo dėl kainos ir pastoviai zyzė tik apie vieną - labai labai brangu, oijoijoij kaip brangu,.. o po to ne išvieno pasiūlyto niekaip neišsirinko, pradejo blaškytis ir išsirinke viena varianta bandyt visokias nesamones su juo daryt - o gal galite ten i ta vieta va ta idet arba va taip noretusi... ir visai i lankas lankas.... Atsisakiau, nes pamačiau kad klientui kažkas ne taip. Tai buvo daugiau nei prieš metus, kartais pažiūriu, iki šiol jie su tuo baisiu ženklu gyvena:)))) O keista, savininkai gan jauni žmonės ir nepasakytum,kad kokie treninginiai...

Populiarūs įrašai