Čekijos turizmo logas: pasiklydę feisbukinio kalambūro vertime?

Liepos mėn. pasibaigė Čekijos turizmo biuro skelbtas Čekijos turizmo logotipo atnaujinimo konkursas. Laimėjo pigiausias variantas (pagal konkurso sąlygas 60% pasiūlymo vertinimo lėmė kaina, o jos nustatytos lubos buvo ~400 000 Lt). Nežiūrint to, Čekijos turizmo biuro kontrakto su nugalėjusia čekų dizaino studija "Marvil" suma įspūdinga – beveik 350 000 Lt. (logas + vizualaus stiliaus vadovas). Lietuvoje tokio biudžeto net ir nesusapnuosi.

Konkursui darbus pateikė 12 dizaino studijų/dizainerių, iš kurių buvo atrinkti 6 finalistai (visi – vietiniai kūrėjai). Nugalėtojo koncepcija sukonstruota ant Facebooko "Like" idėjos. Kalambūras Republic - Repub-like ryškiai asocijuojasi su pastarojo dešimtmečio gan populiaria kalambūrine vizualinių identitetų tendencija (I amsterdam, I FEEL SLOVENIA, COPENHAGEN, WELCOME TO ESTONIA...). Dizaino stlius – asketiškas (protestantiškas), jokių simbolių. Kaip pasakė "Marvil" vadovas Pavel Zelenka "Juk logotipą kūrėme išsilavinusiems žmonėms, tad nėra jokio reikalo jiems rodyti paveikslėlius" ("Děláme logo pro gramotné lidi a nepotřebujeme jim ukazovat obrázky").

Tačiau mano manymu kitakalbėse versijose ženklas neišlaiko patrauklumo testo. Visom kalbom paliekama ta pati angliška galūnė ir prasmė (?), t.y. viskas privestinai "su/anglėja" (pasinaudosiu kalambūru ir aš), gaunasi kažkokia keista kalbų amalgama. Kaip pastebi tie, kuriems anglų yra gimtoji kalba, šis derinys labai rėžia jų akis ir smegenis. Kita vertus, auditorija, nedalyvaujanti Facebooko veikloje, gali "nepagauti bajerio".
"Marvil" nuomone, vien tipografinis logotipas geriau perteikia Čekijos dvasią ir geriau matomas Europos šalių turistinių logų kontekste (šiame stiliuje yra tik du konkurentai – Slovėnija ir Estija). Vertinant trumpalaikėje perspektyvoje, logas pakankamai originalus ir šmaikštus, tačiau kaip su ilgalaike prekės ženklo auginimo perspektyva (sakykim 10-iai metų)? Įdomus ir konkurso prezentacijų formatas – 5 iš 6-ių finalistų greta projekto stadartiniu PDF formatu turėjo pateikti ir animuotas prezentacijasTokia pateikimo forma dizaineriams išties padeda praplėsti argumentų spektrą, bet kartu verčia įsigyti ir įsisavinti dar vieną programą (pvz., After Effects). Rekomenduoju užsukti į Youtube – yra į ką pasižiūrėti ir ko pasimokyti.

Įdomus dalykas pabaigai – Čekija vienintelė šalis Europoje, nesutinkanti būti įvardinta vienu žodžiu – Čekija.

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Swedish is Beautiful

Reklamų prie magistralės Vilnius-Kaunas apžvalga: kodėl dauguma jų vis dar beviltiškos?

Logas "Atkurtai Lietuvai 100": dvigubi valdžios žaidimai ar jokios institucijų koordinacijos?