Keliuose nieko naujo

Štai iš ko turėtų mokintis reklamos ir dizaino dauguma besireklamuojančių Vilnius-Kaunas pakelės stenduose.
Pernai antrą kartą rašiau apie pakelės reklaminius stendus. Šiemet nusprendžiau įdėmiau pažvelgti ar kas per metus pasikeitė. Deja, ne. Pateiktų fotografijų kokybė nekokia, bet būtent taip - neaiškiai - vairuotojai ir mato pakelės reklamą.

Ir toliau karaliauja baisi tipografija, tragiška kompozicija, prasta estetika, B2B verslo sektorius ir jokios originalios kūrybinės minties. Nejau išties tokia antireklama duoda vaisių? Nepaaiškinama mįslė. Lyg ir toliau gyventume už geležinės uždangos. Viena aišku – iš sovietinio estetinio avangardo (SSSR Baltijos respublikos buvo rodomas kaip kultūros pavyzdys likusioms respublikoms) nusiritome į Europos ariergardą. Europos pakraštys ir lieka Europos pakraščiu.

O visiems nemėgstantiems dizainerio kritikos, siūlau perskaityti puikią Charles Duhigg knygą apie neuropsichologinius žmogaus įpročius "The Power of Habit" ir jums daug kas reklamos pasaulyje nušvis kitaip, nes suprasite "Revolutionary Science of Cravings".

Ir kodėl katalizatorių supirkėjai taip bjauroja gamtą?
Tokio logotipo niekas neperskaitys. Laimei neužmirštas tinklalapio adresas.
Vieni iš nedaugelio, kurie žino, ką daro. 
Vienas iš geriausių pastarojo meto redizaino pavyzdžių. Dar reikėtų motyvuojančio ir įskaitomo šūkio, kodėl verta rinktis "Hermį".
"Lietuva", "Jums", nevykusi ir nepatraukli (daug juodo šešėlio) fotografija, neįskaitomas kompanijos pavadinimas. Išmesti pinigai. 
Prastas pavadinimas-adresas, prastas šriftas, neįskaitomas tekstas, jokios foto - ką tokia reklama duoda? 
Hostingas.lt - ir to pakanka? Be "Komandor" daugiau nieko ir nesimato (t.y. 90 % ploto informacijos naudingumas lygus 0).
 Įvaizdinė "Kemi" reklama. Vizualiai neblogai, nors  įskaitomas motyvuojantis tekstas, kodėl vertėtų rinktis Kemi, pakeltų reklamos naudingumą.   
Kad "Ariston" - labiau nujaučiama, nei perskaitoma. Daugiau nieko nesimato ir neįskaitoma.
Suprantamas asketizmas žemos kainos segmente, bet nesimato nei kas už tuos 3 Lt siūloma, nei kur prekę galima nusipirkti. 
Chrestomatinis 1990-ųjų vidurio reklamos ir dizaino pavyzdys. 
Kodėl arialinis "Urmas" (koks žavus pavadinimas!) yra jūsų sėkmingo verslo garantas? Spėliokite. 
Geriau nieko, nei bjaurojantys aplinką plakatai. Dėl dizaino nurodytu tel. nr. nesikreipkite.
Viskas tvarkinga. Yra kaina,  yra "Naujas", yra foto. Įskaitomas šriftas, geras kontrastas.
"Kauno alus" pabėgo iš kadro :), bet visumoje reklama tvarkinga. Vejasi "sunkiasvorius" aludarius.
Sėkmingas (gudrus) pavadinimas, geras logotipas. Tik štai fonas bereikšmis ir per daug supaprastintas. 
Kalama per smegenis XXL dydžio abejotinos kokybės šrifto kuoka. O šeima vos vos matosi.
M.Kalnietis, krepšinis ir Lietuva gal ir parduos, va tik pakuotės ir motyvuojančio teksto nesimato. Jei lietuviškas magnis yra geras pardavimo argumentas, tai kodėl "complex" parašytas angliškai (lot. "complexus")?
Logas, nors ir rėkia, prastas, reklama skurdi ir pasitikėjimo "Blulita" nesukelia. Žodis "furnitūra" parašytas tuo pat šriftu kaip "Blum" logas, tad pastarasis praranda logo reikšmę, tarpas tarp žodžių netaisyklingai išdidintas. Skurdu, nes nėra fotografijos.
Viskas pakankamai tvarkinga, bet antspaudo teksto neperskaitysite, o ir kodėl vertėtų rinktis "Vidaron" nuomonės nesusidarysite.
Reikia suprasti, kad tai įvaizdinė "Suslavičiaus" reklama.
B2B pabaisa.
Ilgaamžė "Otto" reklama. Apie ją jau rašiau pernai.
"Koops"  (ir "Lietkoopsąjungos" - jei įžvelgsite) logai nusenę, o kuo dėti tie žmogeliukai – nesuprasite, nes teksto nesimato. O jei visgi perskaitysite, nesuvoksite ryšio tarp vaizdo ir teksto. Labiau primena "Humana" reklamą. Beje, o kam reikėjo dviejų logų? Rimčiau atrodo?
Ne, vien šrifto nepakanka ir tokia minimali investicija į dizainą neatsiperka.
Viena iš dviejų "varlinių" šio kelio  ruožo reklamų. Apie ją rašiau pernai.
Lenkų kompanijos reklama. Logo dizaino idėja kaip "Blulitos". Labai jau paprasta ir elementaru, nors čia yra šiokia tokia motyvacija - "sertifikuota".
Dar viena B2B pabaisa.
Ir dar viena.
Dar viena ilgaamžė reklama. Apie ją rašiau pernai. Nuomonė nepasikeitė.
Lenkų kompanija "Budmat" ir toliau juokina "Google Translator" tipo vertimu. 
Antroji "varlinė" pakelės reklama. Logas šiaip sau. Asortimento ir teksto nesimato. Juoda ir žalia entuziazmo nesužadina. Kontrastas nedidelis.

Aie 1588 rašiau pernai. Į neviltį varo perdėtas žavėjimasis fotobankų fotografijomis. Kodėl nefotografuojami savi darbuotojai? Per brangu? Nėra supermodelių? Ar jie būtini?
Ką čia bepridėsi? Pirkėjo viliojimo menas panašus į "Ei, panos, atvaryk, pasitūsinsim. Mano tel. XXXXX". 
Bene geriausias logas iš visų Vilnius-Kaunas pakelės reklamų. Bet ar vien jo pakanka, kad nutįstų seilė?
Dizainas – pietų meniu "duona ir vanduo" analogas. 
Galima būtų parašyti "gerai", bet ar galima sukurti išskirtinuma "N" metų naudojant tą patį sovietinį stiklainių dizainą?
Matomas tūrinis Lietuvos kontūras ir daugiau nieko. Kas ir ką siūlo lieka mįsle. 16 x 9 formato galimybės Lietuvoje nesuprastos.
Per metus apie "Divo" taip nieko ir nesužinojau. Todėl man nesuprantamas toks perdėtas pasitikėjimas savim - logas ir daugiau nieko. Lyg "Divo" būtų žinomas kaip "Chanel".
Buvęs "Pakso" stendas. Ir gerai kad tuščias.
Apie "Linea" rašiau pernai. Nuomonė nepasikeitė.
Nesinori ir nėra ko komentuoti. 
Dar vienas asketizmos pavyzdys. Gal tiek informacijos ir pakanka motyvuoti B2B vadybininkus, tačiau argumetai kodėl vertėtų rinktis "X" ar "Y" konkurencinėje aplinkoje tebėra imperatyvas.  O ši reklama sako, kad "Rhenus" niekuo iš kitų neišsiskiria.
Dar vienas "duona ir vanduo" pavyzdys. Kiek važiuoju, tiek perskaitau "Satanistai" :)
"Viči" labai myli savo logotipą :) Bet trukdo "varvekliai" kairėje iš kitoje stendo pusėje esančios reklamos. 
Pirmasis šūkio"Ko gero (...)" (jei įskaitysite) pavyzdys. Logas gerai matomas, nors reikalauja dizaino atnaujinimo.  Kas vaizduojama fotografijoje taip ir nesupratau.
Dar vienas "duona ir vanduo" pavyzdys. Išskirtinumas iš konkurentų tarpo pamirštas. 
Taip ir nesupratau užrašo "Tai, kas geriausia, trunka trumpai", parašyto pabodusiu Helevetica-Arial šriftu, prasmės. 
"Kitoks" tai koks? "Conlex" turėjo progą pasakyti, bet nepasakė. Dar vienas labai jau asketiško dizaino pavyzdys.
Vienas iš dviejų "Pirk prekę lietuviška" tematikos pavyzdžių. Rašiau apie šį plakatą pernai.
Ir vėl B2B monstriukas. 
Dizaino nerasta. Kūrybinės idėjos taip pat.
SLO (N). Duona ir vanduo. Rašiau apie ją pernai.
Antrasis šūkio "Ko gero (...)" (inspiruoto "Probabaly the best beer in the world") pavyzdys. Nuo pernai mano nuomonė apie plakatą nepasikeitė.
Kaip gera :)
Dar viena aukščiau minėto neįskaitomo brendo reklama.  O gaila. Iki pilnos laimės nedaug trūko.
Labai ir labai abejoju ar "Cuval" gavo leidimą naudoti Jurijaus Noršteino sukurtą personažą reklamos tikslams. Abejoju ir ar reklamos tekstus perskaitysite.
"Belfuel'" tinklalapis atrodo daug patraukliau, nei jų plakatas.
O gardžius blynelius reikia pačiam įsivaizduoti? Šriftu seilių nesukelsi.
B2B baisuoklis.
Nuobodu.
Kažin kokias mintis turėtų žiūrovui sukelti blondinė prie kompiuterio? Labai archaiškai atrodo ir www – tvora.eu naršyklė randa ir be www.
Gąsdina. Neabejoju, kad grybas-kaukolė "nudrožta" iš interneto. Tai irgi gąsdina.
Antras plakatas tema "Rinkis prekę lietuvišką". Koks dizainas, tokios ir prekės. 
Džiugus vaizdelis.
Lietuviško dizaino, reklamos ir rinkodaros apoteozė.
Plakatai tampa darbo skelbimais. Na ir kaip gi išsiversti be Arial?


Komentarai

pR sakė…
Le Crepe, tai matosi, kad žmonės skubėjo. Atsiuntė peržiūrai draftinį maketuką palikę vietą blyneliams ("gardžių blynelių vieta"), bet marketingistas sako nėr kada jau žaisti, ruošiam spaudai, šiandien reik atiduot kabinimui.
Anonimiškas sakė…
Kai kurie komentarai po nuotraukomis tai juokingi. Bet siaip teisingi. Tik nereiketu pamirsti, kad reklama vaziuojant „skaitosi“ vos kelias sekundes. Tad delioti visokius papildomus uzraselius, ar tuo labiau, kisti juos i atspaudus, rasyti a la „brush script“ yra beprasmishka... Kaip ir lauzti is foto super foto mena... :)
pR labai tikroviškai išguldė situaciją :)
Anonymous, manau visuose komentaruose su kelių sekundžių "skaitymosi" faktu autorius tikrai skaitosi :)
Bet šiaip tai tikrai baisus vaizdas. Maža vilčių, kad Kaunas–Klaipėda atkarpoje situacija pasitaiso.
Erikas sakė…
Robertai,

dėl SOYA logotipo, radau štai ką http://www.behance.net/gallery/MODA-magazine/7570505
Kažin ar gali būti atsitiktinumas? Jei neatsitiktinumas, tuomet kas nuo ko? :)
Tiesiog abu panaudojo (kiek modifikavę) kompanijos Thinkdust fontą Odissea 632: http://www.myfonts.com/fonts/thinkdust/odyssea-632/regular/
Erikas sakė…
Dėkoju už atsakymą.
Artūras sakė…
Vat būtent dėl to aš visiškai nesuprantu šio logo garbinimo ažiotažo. Šis šriftas turi tokį išskirtinį feisą, kad tos menkos logo modifikacijos nieko nekeičia. Pirmas įspūdis pamačius - Odyssea. Lygiai toks pat variantas būtų rašant Scriptina, Lobster ir kitais "ant bangos" šriftukais.

Populiarūs įrašai