Jacob Kettler vs Propeller

XVII a. Kuršo kunigaikštystės laivyno vėliava
"Verslo žinios" paklausė mano nuomonės apie nająjį AB "Stumbras" prekės ženklą "Propeller", apjungiantį du gėrimų tipus – džiną ir romą.

Su gėrimų dizainu viskas tvarkoje (dizainas – studija "Creata", iliustratorius Rimas Valeikis), tačiau “Stumbrui” labai rekomenduočiau samdyti semiotikos ekspertus. Mat kad vartotojas patikėtų jam siūlomu produktu, jis pirmiausia turi patikėti istorija. Dizainas ir moderniausos spaudos technologijos tik įvelka istoriją į gražų rūbą. O štai su istorija čia matau problemų...


Foto – Edgaras Marozas
Produkto stendas pardavimo vetoje
Pirma abejonė – du “flankeriai” tuo pačiu pavadinimu. Kaip tokiu žingsniu “Stumbras” galvoja sukurti produktams išskirtinumą ir jų ilgaamžiškumą? Antra – ar vartotoją įtikins romo ir džino lietuviškumas (tai niekam ne paslaptis, nors etiketė ir agliška)? Trečia – nesu tikras, kad jumoras (ironija?) tinka solidumui perteikti (Big Benas-raketa; burinis “Skrajojantis olandas” (XVII a.), lydimas lėktuvo (XX a.); kyla asociacijų ir tarp "Propeller" ir galvos sukimosi nuo alkolholio).

O štai jei romas būtų pavadintas, pvz. “Jacob Kettler”, būtų visai kas kita. LDK vasalas Kuršo kunigaikštis Jokūbas Ketleris XVII a. kolonizavo Tobago salą Karibuose (Kuršo kunigaikštystė tuomet turėjo net 65 karinius ir 130 prekybinius laivus!), kurią valdė virš 30 metų, o Karibai, žinia, yra romo tėvynė ir tai jau leistų kurti ne išgalvotą, bet tikrą istoriją ir komunikaciją! Čia verta prisiminti ir kitą istorinę asmenybę – serą Henrį Morganą (1535 – 1688), kurio garbei pavadintas "Captain Morgan" romas (kompanija "Diageo").
Kuršo kunigaikštis Jacobas Kettleris (1642 - 1682)
Tačiau galbūt “Stubras” ir jo reklamos agentūra turi sukūrę ilgalaikę ir kompleksišką “Propeller” įvedimo į rinką strategiją, kurią atskleis ateityje ir kuri paneigs mano išsakytas abejones. Nes Lietuvoje alaus ir stiprių alkoholinių gėrimų rinkoje dominuoja “blitzkrieg” strategija – nauji produktai įvedami masyviom investicijom, jie užprogramuoti trumpam gyvenimui ir kai tik jų nešamas pelnas krenta (jei jis apskritai būna), kuriami nauji produktai (o gal tk pavadinimai?) ir vėl viskas iš naujo. O juk stiprus prekės ženklas auginamas ilgai ir kantriai.

Kita vertus – vos sukurtą produktą pavadinti legendiniu (“Legendary collection”) kažkaip nesolidu...
Jelgavos muziejus
"Das Wappen der Herzogin von Kurland" laivas, kuriuo 1654 m. į Tobagą iš Kuršo atplaukė 25 karininkai, 124 kariai ir 80 nuo baudžiavos atleistų latvių valstiečių, kurie įkūrė Jakobštato miestą (dabar – Plymouth).
XVII a. Kuršo kunigaikštytė 
Plimute 1978 m. buvusios latvių kirchės vietoje latviams pastatytas paminklas.
Memorialinė lenta

Komentarai

Artūras sakė…
Apskritai, kai etiketėje parašyta "made in EU" man sukelia atsargumą ir nepasitikėjimą, nes bandoma užslėpti kilmę (dažniausiai valstybės iš rytų Europos). O tai jau kvepia apgaudinėjimu.

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Swedish is Beautiful

Reklamų prie magistralės Vilnius-Kaunas apžvalga: kodėl dauguma jų vis dar beviltiškos?

Logas "Atkurtai Lietuvai 100": dvigubi valdžios žaidimai ar jokios institucijų koordinacijos?