Apie dizaino ir politikos draugystę

Kompanijos "Apostol" svetainė
Rusijos Federacijoje yra tokia nuostabi komunikacijos agentūra "Apostol", kuriai vadovauja žavinga gruzinų kilmės Rusijos pilietė Tina Kandelaki. Nuostabi todėl, kad jai velniškai sekasi laimėti milijoninius valstybinius brendingo konkursus.

2014 m. ji laimėjo koncerno "Kalašnikov" ir jos trijų gaminių rebrendinimo konkursą, kurio biudžetas – 20 mln. rublių (tuo metu tai ~380 000 JAV dol., apie šį konkursą užpernai jau rašiau).

2014 m. pabaigoje ji laimėjo Naujosios Maskvos brendinimo konkursą, nors "Apostol" ir pasiūlė iš 3 dalyvių didžiausią kainą – 15 mln. rublių. Tiesa, agentūrai laimėjimą (gal) kiek aptemdė rusų internautų nemokamų grafinių šablonų svetainėje craftsmanspace.com rasta identiška pasiūlytam Naujosios Maskvos logotipo raštui Voronojaus diagrama "Round gradient Voronoi 2D pattern". Bet studija atkirto, kad tai tik sutapimas, nes ji šio rašto kūrimui naudojo specialias programas...

2015 m. birželį "Apostol" laimėjo restruktūrizuotos valstybinės kompanijos – AIŽK ("Агентство по ипотечному жилищному кредитованию") brendininimo konkursą, kurio biudžetas – beveik 25 mln. rublių (~325 000 € 2016.03.29 kursu). Konkurse dalyvavo…tik agentūra "Apostol" ir šį projektą ji įvykdė per…1,5 vasaros mėnesio, nors be grafinio dizaino darbų ji įsipareigojo atlikti dar ir rinkodarinius tyrimus bei strateginio komunikavimo konsultacijas. Ne mažiau žavi ir tai, kad "Apostol" naujai įkurtą įstaigą sugalvojo brendinti loge panaudodama URL domeną дом.рф, bet jis priklauso Rusijos federaliniam TV kanalui TNT, tad buvo užregistruotas kitas domenas – домрф.рф :)

Bravūriškai ir linksmai (o kas jiems belieka? :) šis projektas aptariamas Rusijos TV kanalo "Doždj" ekonomikos naujienose (rusų k.):


Taip pat įdomu dar ir tai, kad nuo "Apostol" įkūrimo 2008 m., kompanija negavo (ar nelaimėjo) nei vienos privataus sektoriaus įmonės brendinimo užsakymo. Kompanijai sėkmė valstybiniuose konkursuose atėjo tik tada, kai prie jos 2011 m. prisijungė Tina Kandelaki (dabar ji "Apostol" savininkė), kuriai buvo patikėta naujų klientų paieška. Įdomi ir kompanijos svetainė (straipsnio viršuje) – joje tik "Apostol" logotipo 3D interpretacija ir nieko daugiau. Nei adreso, nei komandos, nei atliktų darbų pavyzdžių. 

Beje, tebebūdama "Apostol" savininke, T. Kandelaki pernai tapo dar ir Rusijos sporto TV kanalo "Mač" (priklausančio "Gazpromui") generaline prodiusere, o kanalo rebrendingą šįkart patikėjo maskviečių studijai "Shandesign".


Lietuvoje aš žinau tik vieną panašią  sėkmės istoriją – tai tikriausiai jums mažai žinoma, 1999 m. įkurta VšĮ "VKS", daugelio viešųjų pirkimų, kurių objektas – nuo videoklipų iki iškabų kūrimo, laimėtoja, nuolatinė LSDP rėmėja, kasmet partijai skyrusi maksimalias įstatymu leidžiamas sumas – po 39 000 Lt (kol tai leido įstatymas), o jos direktorius iš savo asmeninių lėšų papildomai dar pridėdavo po 30 000 Lt. Štai pvz., 2004 m. "VKS" Česlovo Juršėno prezidentinei rinkimų kampanijai skyrė net 153 000 Lt. Kaip aiškino žiniasklaidoje įmonės direktorius (beje, taip pat priklausąs LSDP), keletą metų jo įmonė dirbo pelningai, tačiau viešosios įstaigos statusas neleidžia gauti dividendų, tad pelną jis nusprendė paskirti partijos kolegos kampanijai. Štai tokios istorijos.


Jei įminsite šią sėkmės mįslę, pasidalinkite atsakymu :)


Komentarai

Anonimiškas sakė…
Atsakymas gi guli ant virsaus :) "Otkatai".

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Swedish is Beautiful

Reklamų prie magistralės Vilnius-Kaunas apžvalga: kodėl dauguma jų vis dar beviltiškos?

Logas "Atkurtai Lietuvai 100": dvigubi valdžios žaidimai ar jokios institucijų koordinacijos?