Te visad šviečia saulė? Armėnijai saulėtekio dar teks palaukti


2014 m. Armėnijos "National Competitiveness Foundation" (dabar pervadinta į "Development Foundation of Armenia") ir armėnų kilmės amerikiečio Vaskeno Kalayjiano brendingo kompanija "GK Brand & Tribe Global" (įk. 1980 m.) sukirto rankomis dėl naujojo Armėnijos įvaizdžio kūrimo. Biudžetas – $400 000 ($130 000 skyrė vyriausybė, likusią dalį sudarė lėšos iš įvairių fondų). Projektui vadovo kompanijos direktorius Vaskenas Kalayjianas, kūrybai – Martinas Deanas.

Senasis, labai jau mėgėjiškas Armėnijos turizmo logotipas. Diz. Levon Gavalian

Projektas truko du metus, per juos 35-iose šalyse buvo paimta interviu iš 1000 respondentų, internetu atlikta 4360 apklausų, išanalizuota virš 200 straipsnių ir ataskaitų apie Armėniją, kad identifikuotų šalies pagrindines vertybes, "GK Brand & Tribe Global" komanda aplankė virš 200 Armėnijos žymių vietų, atliko turizmo rinkos auditą ir konkurencijos analizę. 

Dviejų metų darbą vainikavo šūkio "The Story is Just Beginning", logotipo, pavadinto "Eternal Sun" ir jo naudojimo vadovo sukūrimas. Projektas buvo pristatytas 2016 m. vasarą.

Logotipo naudojimo vadovo fragmentas

Logotipo naudojimo vadovo fragmentas

Logotipo naudojimo vadovo fragmentas

Anot "GK Brand & Tribe Global" vadovo Vaskeno Kalayjiano, logotipas simbolizuoja išsiskleidusią gėlę, atspidinčią tautą, įnešušią didžiulį indėlį tiek ir į civilizacijos vystymąsi, tiek ir į pasaulines mokslo, meno, verslo, intelektualines bei dvasines vystymo sritis. Lyg saulės spinduliai lapeliai išsiskleidžia, suformuodami Armėnijos amžinybės simbolį. Gėlės lapeliai yra Armėnijos vėliavos spalvų (raudoni, mėlyni ir oranžiniai), tačiau panaudota dar ir tamsiai raudona – granato – spalva, kuri simbolizuoja Armėnijos diasporą.

Pavadinimui panaudotas modifikuotas kompanijos "Linotype" šriftas "Andes Bold" (€ 25), šūkiui – kompanijos T.26 šriftas "Aaux Pro Bold" (€16).

Dizainerio Ararato Mkrtchyano atlikta šrifto analizė 

Logotipo naudojimo vadovo fragmentas 

Logotipo naudojimo vadovo fragmentas

Logotipo naudojimo vadovo fragmentas

Logotipo naudojimo vadovo fragmentas

Saulė, energija, amžinybė, granato sėklos, nacionalinė trispalvė – tai ryškios ir ir šiltos spalvos, turinčios sukelti žmonėms teigiamas emocijas.

Deja, Armėnijoje naujasis įvaizdis nesukėlė teigiamų emocijų, jam aršiai pasipriešino įvairūs nusipelnę kultūros, meno veikėjai ir deputatai (štai deputatui Aragacui Achojanui užkliuvo, kad projektą kūrė išeivis ir rezultatą jis išvadino "apačių ir čingačgukų logu") ir projektas yra įšaldytas, taip kol kas ir nepanaudotas...

O man projektas pasirodė visai sėkmingas.







Komentarai

Laurynas sakė…
perskaitęs įrašą paspaudžiau žemiau esančią nuorodą į "populiarūs įrašai" "swedish is beautiful" komentarą, kuriame sarkastiškai kritikuojamas "Lithuania real is beautiful" logotipas. Kažkuo panašus tas savų engimas. Galbūt, kai esi šalia, kai kuria identitetą (iš dalies) ir tavo paties tapatybei, priimi tai asmeniškai, į naujoves reaguoji labai jautriai ir esi linkęs išlaikyti status quo, nes su esamais privalumais/trūkumais jau esi susigyvenęs. kitaip tariant, racionali projekto eiga, analizė ir sukurtas produktas susiduria su neracionaliomis reakcijomis ir yra kritikuojami už tai, kuo nėra.

Populiarūs įrašai