Pirk prekę nilytuviška...




Pamenate A.Ažubalio RsV kompanijos "Multum creditum" dar 1995 m. pasiūlytą akciją-šūkį "Rinkis prekę lietuvišką"? Gyvavo ši idėja iki, berods, 2000-ųjų. Net Socdemai tai į programą buvo įsirašę :) Kol pagaliau lietuvių gamintojai sugalvojo kaip atbaidyti pirkėjus. Dabar daugumoje atvejų lietuviška maisto prekė - konservantų prifarširuotas, nesveikas, kuo pigiau gaminamas ar užsienyje X užsakymu pagamintas nuobodus gaminys. Labai simptomatiška šviežia istorija su Zujų paukštynu, pardavinėjusiu lenkiškus kiaušinius kaip lietuviškus. Tačiau jei užmestume akį į lietuviškų kiaušinių pakuotes, iškart pamatytume, kad padaryta viskas, kad jų nepirktų. Net diskutuoti nėra apie ką. Atrodo, kad gamintojams pirkėjai net ir nerūpi. Tad ko jie verkšlena, kad neturi pelno? Puikus antidizaino pavyzdys.

Komentarai

Anonimiškas sakė…
O kas sitam negerai?

Juk cia pirmo butinumo preke, kuria perki betkokiu atveju... Ir kriterijus yra tik kiausinio dydis ir kaina.
Dizainologija sakė…
1. LT yra ne viena kiaušinių firma
2. Jei yra ne viena, yra konkurencija (jei tik nesudarytas kartelinis susitarimas dėl kainų).
3. Jei firmai svarbi kiaušinių rinkos dalis (t.y. pelno dydis), ji stengiasi (turėtų stengtis) turėti kuo daugiau lojalių pirkėjų.
4. Tuomet firmai reikalinga ir rinkodar ir ženklodra ir dizainas.
Rodos taip studentus mokina.
Anonimiškas sakė…
Teisingas pastebėjimas, bet tarkim, kaip ir pieno maišeliai, taip ir antrinio perdirbimo kartoninės kiaušinių dėžutės yra relikvija, gal nuo LTSR laikų? :) Įprotis, ir kas dar drįsta keisti seną natūralumo suvokimą į kažkokį minkštą putplastį? :)
Kitas dalykas, jei sakykim perkam masinio pardavimo gigantuose, tai gal nereikėtų kritikuoti žemos gaminio kokybės (pigaus ir greito gamybos proceso). Gi į prekybos centrus ateinam nepriklausomi atsiriboję individualistai apsiuostom, atsirenkam, daug ką pagriebiam spontaniškai, o fizinis kontaktas neviršija tam tikros šalto bendravimo ribos-asmeninės erdvės. Viskas švaru, tvarkinga, ramu, šilta, groja rinktinė muzikėlė. Bet jei kada panorėtume, jog pirkėjo-pardavėjo kontaktas būtų Žmogiškas, o asortimentas neapsiribotų 4 dešrų ar kiaušinių gamintojais, reikėtų apsilankyti renovuotame turgelyje. Ten pasirinkimas įvairesnis, o ir smulkių gamintojų produktai yra skaniau valgomi.. o ir kainos įvairesnės. Tik pati intensyvaus žmogiško kontakto forma, šaltam lietuviui kiek nepriimtina.
Anonimiškas sakė…
sena dezute buvo puse velnio, o ant naujos ir as parduotuveje papuoliau. nuotaikos nesugadino, na bet ir nepakele.
Anonimiškas sakė…
kaip ten bebūtų, jei nėra uždrausta išskirti kiaušinių pakuotes spec. dizainu (kaip būtiniausius maisto produktus draudžiama apipavidalinti Amerikoje), kodėl to nepadarius?! Jeigu kainų skirtumas nėra didelis, o kokybė identiška - vartotojus tikrai papirks pakuotė. Tokie mes jau esam. Gražių dalykų vartotojai.
Anonimiškas sakė…
dizainieriai jus biski trinkteleti :) kelnes zmogus perkai kai jam reikai kelniu ir ziuri ne i tetiketes dizaina o i pacias kelnes ir KAINA. kai zmogui reikia kausiniu jis perka....... kiausiniu. tikrai ne etikete. nebent kokima superdideliam prekybos centre su dideliu prekiu pasirinkinu (t.sk. kiausiniu :) ir ziauriai dideliu prekiu pozicionavumu (nzn kas tas yra ale mandrai skamba ir mano mintis uztvirtins ;) tai va dzin zinainas kai tau reikai kiausiniu. ne snobai kiausinius gi perka. snobams kiausiniu nuperka ju mamos. tos kurios nemoka fotoshopinti ;) arciau zemes. marketingo aukos :)
Dizainologija sakė…
ok. kai lentynoje yra trys ar daugiau kiausiniu gamintojai su beveik vienodomis kainomis - pagal ka rinktis? kas uzdirba daugiau (pvz. numavicius :), dazniausiai nenori pirkti pigiausios prekes ir save sutapatinti su vos gala su galu suduriancia pensininke, o etiketes visu vienodai pigios ir baisios - na ir ka tokiam pirkejui daryti?

Populiarūs įrašai