ŠANZAI!


Šanzai - terminas, nusakantis kiniečių nukopijuotus ar nupiratautus gerai žinomus pasaulyje brandus. Šanzai yra neatsiejama dabartinės Kinijos kultūros dalis. Įdomu tai, kad šanzai dizaineriai dažnai modifikuoja originalus, juos Kinijos (ir aplinkinių šalių) rinkai pritaikydami atsižvelgiant į kainą, estetiką, vertybes ir poreikius (pvz. į telefoną įmontuojamas prožektoriukas). Manau šis terminas greitai prigis ir Lietuvoje. Daug šanzai pavyzdžių galima rasti čia.

Gyvenimiška istorija - jaunas klerkas Li, taupo pinigus, kad nusipirkų "QQ", "GM Sparkle" šanzai versiją. Automobilį jis ruošiasi papuošti "Mercedes-Benz" logotipu, nes paprastiems žmonėms tai – Mersas ir Li aplinkiniams atrodys kaip pasiturintis verslininkas.

Nežiūrint neigiamų šanzai aspektų, yra kompanijų, iš to bandančių išspausti ir naudos. Štai Nokia, siekdama išstudijuoti, kaip besivystančių rinkų kontekste improvizuojama, kaip naudojami ir konceptualizuojami jos gaminiai, Dharavi (Indijoje), Favela Jacarezinho (Brazilijoje) ir Buduburame (Ganoje), organizavo dizaino konkursus.

Kinijoje šanzai beveik legalus ir shanzai verslininkai ar pop žvaidžių klonai yra tikros media žvaigždės!

Komentarai

Anonimiškas sakė…
norėjau labai pasidžiaugti Jūsų blogu. Džiaugsiuosi būdamas nuolatinis skaitytojas.
col sakė…
ir kaip pasidziaugiai? :)

Populiarūs įrašai