Homogenizacija arba kaip išnyko studento darbas

Retas beprisimena, kad vienas ilgiausiai išsilaikiusių ir vienas žinomiausių lietuviškų logotipų buvo sukurtas Vilniaus akademijos dizaino studento Antano Jonušo (dabar "Brand Works"), berods 1995 m. Ir štai logotipas jau archyve.

"Omnitel" istorijoje būta daugelio modifikacijų aplink logotipą ("trikampiai", "keturkampis"), tačiau kompanija niekada neišdrįso prisiliesti prie logo ar jo spalvos, nors jo "šaltumu" skundėsi, kiek pamenu, nuo pat pradžių.

Ir štai "Omnitel" savininkės "TeliaSoneros" sprendimu homogenizacijos banga, prasidėjusi "TeliaSonera" valdomose kompanijose Azijoje, atsirito ir iki mūsų. "Omnitel" tapo klonu. Naująjį logotipą sukūrė garsioji "Landor". Stiprioji jo pusė – spalva (tikiuosi ji netaps nemadinga vos už kelių metų), radikaliai išskirianti "Omnitel" iš konkurentų, bei įkūnijanti lyderio statusą ir organišką atspirtį nuo tamsiai mėlynos (kita vertus – ar "Landor" dizaineriai apie tai mąstė, kurdami visą logų šeimą?). Beje, spalvos pavadinimas sukėlė nemažą ažiotažą žiniasklaidoje, mat kažkodėl "Omnitel" ją įvardino "purpurine", nors kiekvienas mato, jog tai violetinė.

Kiti simboliai gerokiai sunkiau suvokiami. Akmenėlis ir telekomunikacijos? "Tvarstis" ir …? Dizaino bendruomenėje didelį nusistebėjimą sukėlė jau iki skausmo pažįstamos "Helvetica" panaudojimas (nejau nepakako biudžeto originaliam fontui sukurti?), bei keistoka šrifto personifikavimo strategija –  tik kai kurių raidžių užapvalinimas. 

Manau, atsinaujinimas "Omnitel" buvo būtinas (tačiau po garsiosios rinkodarinės reformos gerokai pavėluotas), o ar tai sukurs stipresnį ryšį su vartotojais – pamatysime ateityje.

P.S. Iš istorijos. Philas Knightas ("Nike" įkūrėjas) "Swoosh" dizainerei, dizaino studentei Carolyn Davidson 1971 m. už ženklą sumokėjo 35 JAV dol., tačiau 1983 m. jai padovanojo dar ir briliantinį žiedą ir (nežinomo dydžio) "Nike" akcijų paketą. Ar taip pasielgs ir "Omnitel"? :)

Komentarai

yolkipalki sakė…
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=HF8400/00&slg=en&scy=GB
viz3 sakė…
Pasisekė tai studentei...
Tik niekaip nepatikėsiu, kad logo pakeitimas gali ką nors pakeisti pardavimuose, kad ir tam pačiam Omniteliui. Tonos litų reklamai - taip, kažkiek burundukų atves. Logotipas - ne.
Albertas sakė…
keistoka šrifto personifikavimo strategija – tik kai kurių raidžių užapvalinimas.

Sitas man irgi uzkliuvo - kazkaip nei siaip, nei taip ziurisi...

Populiarūs įrašai