Skepticizmas, kurį patvirtino australai

Nuo pat pirmojo Lietuvos prekės ženklo konkurso (kurį laimėjo-nelaimėjo "DDB Vilnius") aš buvau skeptiškas dėl formuluojamų užduoties sąlygų. Visų konkursų organizatoriai visuomet norėjo nušauti du zuikius: kad būsimas logas tiktų ir turizmui ir ekonomikai skatinti. Mano giliu įsitikinimu tai neįmanoma.


Australai, nors jie vaikšto beveik žemyn galva, mąsto daug blaiviau. Vyriausybė sukūrė 4 m. ekonomikos skatinimo planą (programai skyrė 20 Mln USD) ir jį lydintį vizualinį stilių. Konkursą laimėjo "M&C Saatchi", vizualinį identitetą sukūrė jų padalinys Australijoje "Re". Ženklą pavadinčiau "3 viename": bumerangai / lengva užuomina į Australijos kontūra su Tasmanijos sala / rodyklės. Šriftas – "Linotype Veto" (vienas stilius 64 ).


Štai ką šia tema pasakė Australijos prekybos ministras Simon Crean“We want a clear vision of how Australia should be seen by the rest of the world in the 21st century. We will be looking for agencies to build a contemporary national brand – one which captures the essence of Australia – not just a great place to visit but a great place to live, work, and invest – a trusted trading partner and a great place to pursue an education. This is not just about a slogan and it goes beyond the on-going promotion of Australia as a global tourist destination – a reputation that is well established. Building Brand Australiais about promoting Australia as a nation producing quality products and services across a diverse field of activities. We need to get the message out that we are an innovative nation and a quality supplier to the world of key products such as clean energy and clean food.”


Lietuvoje šiais reikalais rūpinasi dvi įstaigos: "Investuok Lietuvoje" ir "Versli Lietuva". Dabartinį Lietuvos prekės ženklą (aut. "Smart Solutions") priskirčiau būtent verslo skatinimo tipui.

Komentarai

Populiarūs įrašai