Ar Kaunas turės verslo ir turizmo logotipą?




Spėju, kad ne. Iš štai kodėl. Šios idėjos autorius, jau buvęs Kauno vicemeras Povilas Mačiulis (beje, 2011 m. gavęs VDA dizainerio diplomą (diplominio darbo tema "Vonios kambario įranga"), priklausąs koalicijai "Vieningas Kaunas", naujojo-senojo mero, konservatoriaus Andriaus Kupčinsko be didelių ceremonijų buvo pašalintas iš konkursinių darbų vertinimo komisijos. Vietoj jo paskirta ekonomistė, konservatorė Gintarė Skaistė. 


Tokiose situacijose Lietuvoje dažniausiai kovojama ne dėl viešųjų, o dėl partinių interesų (pvz. plačiai nuskambėjęs Kauno 2-osios ir Raudonojo kryžiaus klinikinių ligoninių sujungimas). Todėl spėju, kad komisija nuspręs, jog nieko įdomaus negavo, apkaltins idėjinius priešus pinigų švaistymu ir konkursą anuliuos. Juk idėjinio priešo idėja a priori negali būti gera. Ir jau labai greitai sužinosime ar aš klydau.


A.Kupčinskas: "Prieš dvejus metus, Budapešte susitikęs su regiono merais, parsivežiau visą reikalingą medžiagą apie miesto ženklą. Perdaviau ją S.Kromalcui (Kauno įvaizdžio ir turizmo skyriaus vedėjui), tačiau nuolat reikėjo judinti, kad reikalas pajudėtų. Taip ir kadencija baigėsi, o idėją įgyvendinti pradėjo kiti".


Na taip, svetur žolė žalesnė ir tik kelionėse po užsienius sužinosi apie brandingo naudą, mat interneto nepakanka, o vietiniai specialistai, matyt, neprofesionalūs. Beje, reiktų pažymėti kad Vengrija būtų kaip tik geras miestų brandingo politikos antipavyzdys, kadangi vos dviejuose iš 19 pagrindinių miestuose (Budapešte ir Debrecene) galima įžvelgti kryptingą brandingo vystymą (priešingai nei, pvz., Lenkijoje ar Čekijoje).


Įdomumo dėlei galima pasižiūrėti, kiek originali Budapešto logotipe panaudota širdies simbolio idėja (nemenkinant logotipo kokybės). Po 1977 m. dizainerio Milton Glaser reklamos kampanijai nemokamai sukurto "I Love New York" logotipo, visos kitos širdys miesto simboliuose tapo klonais, tačiau, nerandant nieko originalesnio, jos ir toliau lieka poluliariu (populistiniu?) dizaino simboliu. O miestai–širdys tuo pačiu praranda vizualinio identiteto išskirtinumą. 


Idėjų, koks turėtų būti Kauno neheraldinis simbolis, turi ir kiti žymūs Kauno žmonės. Poetas Kęstutis Navakas: "Jei įsivaizduočiau kokį nors miesto ženklą, jis būtų šriftinis. Tiesiog žodis „Kaunas“ šriftu, kuris prigytų paties įvairiausio lygio bukletuose, lankstinukuose, plakatuose ir kitur. O prie žodžio „Kaunas“ savaime siūlosi visiškai natūralus ir seniai žinomas šūkis – „Lietuvos širdis“.









Komentarai

dirbam sakė…
Rašot rašot savo blogelį, o Kaunui ar pats ką padoraus pasiųlėte? Pavyzdėliai be abejo gražus.
Dizainologija sakė…
skaitykite lapkričio 9 dienos įrašą.
dirbam sakė…
Skaičiau, klausimas buvo retorinis, pabrėžiu ar pat ką padoraus (tinkamo, tiksliai atitinkančio bryfą, revoliucinio, įdomaus, stipraus).
Dizainologija sakė…
Jei būtų prastas, būčiau nesiūlęs. Klausimas kas yra padorus-tinkamas-revoliucinis-įdomus-stprus? Beje, to paties galėčiau paklausti tamstos. Esame visi labai drąsus bevardžiai ir pasislėpę už užuolaidos. Prisistatykite ir pasigirkite nuveiktais darbais.

Populiarūs įrašai