Kaip sekasi kaimynams: Čekijos miestų brandingas
Čekijoje miestų brandingas ant bangos. Pažymėtina, kad "brandinasi" ne tik didieji, bet ir, mūsų akimis žiūrint, mažieji miesteliai, kuriuose gyvena 30 - 50 000 gyventojų.
Pagirtina kainų politika, už kūrybą mokama garbingai, net kelių nedidelių miestelių (Dečin, 53 000 gyv., Kroměříž, 30 000 gyv.) logų konkursų tipiniuose dokumentuose aptikau dėsningumą – į antrą ratą patekę dalyviams skiriama 5000 kronų (~670 Lt), nugalėtojui – 30 000 kronų (~ 4000 Lt, "brandbookas" apmokamas atskirai).
Tačiau konkursas konkursui nelygu. Štai sunkiasvorė Prahos studija Njbrt (sukūrusi ir Prahos logą) už Ostravos identitetą 2007 m. suderėjo 1,8 Mln. kronų (~242 000 Lt, įskainat autorinių teisių perdavimą, logą ir vizualinio identiteto naudojimo vadovą), Třebíč (40 000 gyv.) miestelio logas + 150 psl. (!) "brandbookas" 2011 m. miesteliui kainavo 195 000 kronų (~26 000 Lt), o Šumperk (30 000 gyv.) miesteliui analogiškas projektas – 295 000 kronų (~ 40 000 Lt). Be abejo, kainos, kaip ir pas mus, ir Čekijoje sukelia audringus debatus. Bet tai brandingo proceso nesustabdo.
Pagirtina kainų politika, už kūrybą mokama garbingai, net kelių nedidelių miestelių (Dečin, 53 000 gyv., Kroměříž, 30 000 gyv.) logų konkursų tipiniuose dokumentuose aptikau dėsningumą – į antrą ratą patekę dalyviams skiriama 5000 kronų (~670 Lt), nugalėtojui – 30 000 kronų (~ 4000 Lt, "brandbookas" apmokamas atskirai).
Tačiau konkursas konkursui nelygu. Štai sunkiasvorė Prahos studija Njbrt (sukūrusi ir Prahos logą) už Ostravos identitetą 2007 m. suderėjo 1,8 Mln. kronų (~242 000 Lt, įskainat autorinių teisių perdavimą, logą ir vizualinio identiteto naudojimo vadovą), Třebíč (40 000 gyv.) miestelio logas + 150 psl. (!) "brandbookas" 2011 m. miesteliui kainavo 195 000 kronų (~26 000 Lt), o Šumperk (30 000 gyv.) miesteliui analogiškas projektas – 295 000 kronų (~ 40 000 Lt). Be abejo, kainos, kaip ir pas mus, ir Čekijoje sukelia audringus debatus. Bet tai brandingo proceso nesustabdo.
Komentarai