Kaip sekasi kaimynams: Čekijos miestų brandingas

Čekijoje miestų brandingas ant bangos. Pažymėtina, kad "brandinasi" ne tik didieji, bet ir, mūsų akimis žiūrint, mažieji miesteliai, kuriuose gyvena 30 - 50 000 gyventojų.


Pagirtina kainų politika, už kūrybą mokama garbingai, net kelių nedidelių miestelių (Dečin, 53 000 gyv., Kroměříž, 30 000 gyv.) logų konkursų tipiniuose dokumentuose aptikau dėsningumą – į antrą ratą patekę dalyviams skiriama 5000 kronų (~670 Lt), nugalėtojui – 30 000 kronų (~ 4000 Lt, "brandbookas" apmokamas atskirai).


Tačiau konkursas konkursui nelygu. Štai sunkiasvorė Prahos studija Njbrt (sukūrusi ir Prahos logą) už Ostravos identitetą 2007 m. suderėjo 1,8 Mln. kronų (~242 000 Lt, įskainat autorinių teisių perdavimą, logą ir vizualinio identiteto naudojimo vadovą), Třebíč (40 000 gyv.) miestelio logas + 150 psl. (!) "brandbookas" 2011 m. miesteliui kainavo 195 000 kronų (~26 000 Lt), o Šumperk (30 000 gyv.) miesteliui analogiškas projektas – 295 000 kronų (~ 40 000 Lt). Be abejo, kainos, kaip ir pas mus, ir Čekijoje sukelia audringus debatus. Bet tai brandingo proceso nesustabdo.


















Komentarai

Populiarūs įrašai