Interviu Nr. 11 – Lukas Ruškys

Lukas Ruškys (VDA 1998 m. absolventų laida) jau virš 10 metų grafinio dizaino ir vizualios komunikacijos versle. Dirbo stambiose reklamos ir dizaino agentūrose, o pastaruosius penketą metų darbuojasi laisvai samdomu dizaineriu. Lukas – vienas nedaugelio Lietuvos g/dizainerių, galinčių pasigirti ir tarptautiniais pasiekimais – jo sukurtas "Citroën" dekoravimo sprendimas  "Citroën Creative Awards 2010" konkurse pelnė trečiąją vietą.
 
Kaip atrodo tipinė dizainerio Luko Ruškio darbo diena?
Power ON 7.00- 8.00, log in 9.00-10.00, battery loading 12.00-13.00, log out 18.00-19.00, Reset 19.00-24.00, Power OFF 0.00

Kas tau sunkiausia tavo darbe?
Nematyti pradedamo darbo vizijos. Tada prasideda beprasmis kaladėlių stumdymas. Sustoju ir einu pasivaikščioti ir vaikštau tol, kol nepamatau tos vizijos. Sunkiau tai daryti žiemą, kai lauke -15
ºC. Tada tenka susirasti vietą, kur galima ramiai prisėsti ir prie kavos puodelio ar vyno taurės ant servetėlės ieškoti tos vizijos. Taip pat darbą apsunkina po avino ženklu gimę klientai ir klientai su klausos sutrikimais.

Koks tavo idealus klientas?
Tas kuris pasitiki manimi, o aš pasitikiu juo.


Kas padeda kūryboje ir kas trukdo?
Džiaugsmas matant gražius dalykus ir noras taip pat kažka gražaus sukurti. Šaltinių kūrybai skatinti yra visur. Nuo geros muzikos iki gamtos. Kūryboje trukdo disharmonija, kuri ateina iš aplinkos ir kaip virusas kartais apkrėčia protą bei sielą. Kūrybai reikia teigiamų emocijų.


Kaip tau gimsta idėjos?
Daug bendrauju su savo intuicija ir aplinka, kurioje mano daromas darbas turės gyventi.
 

Kaip (ar) per paskutinius 10 metų kito tavo estetiniai ir dizaino idealai?
Nesu didelis naujų tendencijų siekėjas. Mėgstu jau patikrintus ir nusistovėjusius ar net klasikinius dalykus. Dirbdamas visada stengiuosi sau kartoti "Less is more"
 

Ar vykdai kryptingą naujų klientų paieškos politiką? Ar rūpiniesi savo studijos (ar savo) įvaizdžio formavimu?
Mano strategija itin paprasta: geri darbai = klientai, geri darbai = įvaizdis, reputacija.
 

Kokius keli kriterijus geram dizaino darbui?
Funkcijos ir estetikos balansas. Be šio balanso negalima dizaino pavadinti geru. Ribos tarp grafinio dizaino ir vaizduojamųjų menų plonėja, bet mano nuomone, dizainas turi būti funkcionalumo ir estetikos sinteze. Pvz.: jei dominuos funkcionalumas, turėsim nuobodų laikraštį, prigrūstą informacijos, bet jis nekels mums jokio estetinio pasitenkinimo. Jo skaitymas prilygs patiekalui be druskos ir prieskonių. Jei dominuos estetiniai sprendimai, tada bus sunku gaudytis informacijoje, nes forma dominuos prieš funkciją. 


Kaip vertini šiandieninę g/dizaino situaciją Lietuvoje - dizainerio santykius su užsakovu, dizainerių profesionalumo lygį ir pan.?
Matau vis daugiau puikaus dizaino, o tai reiškia, kad viskas tik gerėja. Auga dizainerių profesionalumas ir auga užsakovų suvokimas apie gerą dizainą. Tik tokio abipusio ryšio dėka pasieksime puikių rezultatų. Džiaugiuosi drąsiais jaunosios dizainerių kartos eksperimentais ir entuziazmu.
 

Ar turi šriftų-favoritų? :)
"Helvetica", "Futura" ir panašūs. Nesu originalus šiuo klausimu. Dažniausiai mano pasirinkimas krypsta į sans serif šriftus. Turiu svajonę savo kompiuteryje turėti 10-20 šriftų.
Gal kažkada pavyks supaprastinti savo poreikius ir turėti savo šriftų TOP 20. Sukurti geram dizainui reikia turėti ne daug šriftų, o gerą galvą ir atvirą širdį.
 

Ką darytum kitaip savo – dizainerio – kelyje?
Tas kelias yra naturaliai besiformuojantis nuolatinis virsmas. Gyvenu ir stebiu kur galiu save geriau realizuoti. Pokyčiai ateis savaime jei esi jiems atviras. Svarbu neužmigti ir kažkada netikėtai pažadintam nereiks sukti galvos ką daryt kitaip.
 

Kas turėjo didžiausios įtakos g/dizainui per paskutinį dešimtmetį?
Dizainą nuolat daug kas įtakoja todėl man sunku išskirti, kas labiausiai. Nors pagalvojus galima sakyti, kad tai technologijos. Vis daugiau žmonių gali būti dizaineriais neturėdami specialaus išsilavinimo, bet turėdami labai didelį norą savyje. Vieni išmoksta būti dizaineriais, kiti tokais jau gimsta, o technologijos tik palengvina ėjimą tuo keliu.


Ačiū Lukai.

 "Geras dizainas" logotipas. 2012

Driezhas "Gonija" CD dizainas. 2012
Internetinė parduotuvė "Gastronomas". 2011
Snieglentės dizainas (projektas "Nidecker" konkursui ). 2009
Socialinė reklama "SOS gyvūnai". 2011

Komentarai

Populiarūs įrašai