Interviu Nr. 15 – Gediminas Saulis

Gediminas Saulis, nežiūrint savo jauno amžiaus, spėjo užsitarnauti autoritetą tiek kolegų, tiek reklamos agentūrų vadovų, tiek jų klientų tarpe. VDA GDK absolventas, įgijęs patirties "DDB Vilnius, "JWT", "Love" agentūrose šiuo metu darbuojasi "Not Perfect / Y&R" dizainerio/dizaino skyriaus vadovo ("Head of Art"). Gedimino darbai pelnė ne vieną apdovanojimą Lietuvos reklamos ir dizaino konkursuose.

Kaip atrodo tipinė dizainerio/kūrybos vadovo Gedimino Saulio darbo diena?
Diena prasideda anksti, kava ir RSS Reader'io "suskaitymu" iki galo, kad neliktų nei vienos degančios ir neperskaitytos informacijos (tai vidiniai estetiniai demonai). Toliau kūrybinės reklamos agentūros kasdienybė: kalnas laukiančių, daromų ir degančių darbų. Mano darbų spektras gana platus. Pagrindinis – vizuali darbų kokybė. Tai darbas
tiek su agentūros dizaineriais, tiek su laisvai samdomais iliustratoriais, tiek savi, iš esmės "art direction", darbai.
 

Kas tau sunkiausia tavo darbe?
Daryti darbus, kurie neturi jokios vertės. Motyvuoti komandą ir žinoti atsakymus į visus klausimus. Pripažinti, kai jų nežinai. Rasti atsakymus, kurių nežinai.
Bet su patirtimi tai vis lengviau įveikiama.
 

Koks tavo idealus klientas?
Iš kurio gali pasimokyti ar patirti naujų ispūdžių. Dizainerio profesija dėkinga tuo, kad
dirbant įvairiausiems klientams įvairiose šalyse, galima pažinti įvairias industrijas. Tai dažnai paskęsta rutinoje, bet tai būtina išnaudoti kiekvienam.
 

Kas padeda kūryboje ir kas trukdo?
Kūryba – nesupaisomas dalykas. Sunku atsekti, kas įtakoja sėkmingus projektus. Visi norime daugiau laiko, bet jį ir lengviausia apkaltinti dėl nesėkmės. Tikrai padeda domėjimasis, kas dedasi pasaulyje, kartelė vis kyla, turi neatsilikti.
 

Kaip tau gimsta idėjos?
Reklamos agentūroje jos tiesiog turi gimti. Ir gimsta. Kolektyviai, pasislėpus, užsiklojus...Svarbu neužsisėdėti, pakeisti pozą, atsiversti knygą.
 

Kaip (ar) per paskutinius 10 metų kito tavo estetiniai ir dizaino idealai?
Kardinaliai. Užtenka poros metų, kad nebekęstum to, kas yra "spintoje". Ta varomoji jėga – eksperimentai, paieškos. O idealais visgi lieka dizaino klasikai. Skaitau parašytas ir jų rekomenduojamas knygas tai įkvepia, profesija įgauna taurumo ir prasmės.
 

Ar vykdai kryptingą naujų klientų paieškos politiką? Ar rūpiniesi savo kompanijos (ar savo) įvaizdžio formavimu? 
Čia jau kalba apie asmeninius, su tiesioginiu darbu nesusijusius, klientus. Asmeninių projektų ir užsakovų turiu ir juos saugau. Vertingiausi tie klientai, su kuriais susigyveni ir nuolat dirbi. Atsiranda pelnytas pasitikėjimas ir bendro darbo vertinimas. Tas klientas, žinoma, turi draugų, kuriems tikrai tave rekomenduoja ir va tada tik spėk suktis, nes grandinė tęsiasi. Būna asmeninių ambicijų išbandyti kažką naujo, tada tenka pašniukštinėt, kam tai būtų naudinga, susirasti užsakovą, kurį belieka įtikinti, kad jam to reikia.
 

Kokius kriterijus keli geram dizaino darbui?
Daug visko skersai-išilgai, bet viskas sueina į žodį "protingas". To dažnai arba trūksta, arba persūdoma. Tas viduriukas ir yra "geras darbas".
 

Kaip vertini šiandieninę g/dizaino situaciją Lietuvoje - dizainerio santykius su užsakovu, dizainerių profesionalumo lygį ir pan.?
Grįžus į tą pačią agentū, kurioje pradėjau, tik į kitas pareigas, atsivėrė daug naujo supratimo. Dabar pats esu užsakovas, tad natūraliai išaiškėjo daug dalykų, kuomet atsidūriau kitoje pusėje. Daugelis nemoka savęs pateikti, trumparegiškai žiūri į pasiūlymus bendradarbiauti. Bet yra ir maloniai nustebinančių, fanatiškai pasinėrusių į vieną sritį. Labai gerbiu tikslingai dirbančius ir siauroje srityje besispecializuojančius profesionalus, su jais darbas vyksta kokybiškai ir rezultatyviai.
 

Ar turi šriftų-favoritų? :)
Visada pats ieškau ir iš kitų reikalaujų naujų ir "nepereksploatuotų" šriftų. Tai itin svarbu reklamoje, nes dabartinė monotonijos
gausa varo į neviltį.
 

Ką darytum kitaip savo dizainerio kelyje?
Dirbti pradėjau tik baigęs mokyklą, dirbau ir visų studijų VDA metu. Per tuos metus išbandžiau bene visas medijas radiją, spaudą, internetą, net TV. Be grafinio dizaino
nieko kito nesu dirbęs. Būtų smagu bent trumpam išbandyti kažką visiškai kitko. Tiesa, prieš metus rankose turėjau užsienio agentūros kontraktą, bet aplinkybes sulaikė. Va dabar truputuką gaila...
 

Kas turėjo didžiausios įtakos g/dizainui per paskutinį dešimtmetį?
Digitalizacija, Google ir Adobe.

Ačiū, Gediminai!

"Changed" CD dizianas
"Coffee Inn" reklama
"Marmaluzi" reklama
"Mint Vinetu" reklama
"Mint Vinetu: reklama
"Mint Vinetu: reklama
"Mint Vinetu: reklama
Reklamos agentūros "New!" logotipas

Komentarai

Populiarūs įrašai