Ir Kaziukui reikia logo
2012 m. pabaigoje Vilniaus savivaldybė kreipėsi į Vilniaus dailės akademiją, prašydama sukurti Kaziuko mugės logotipą. Atrinkti trys įdomiausi dabai buvo pateikti 15min.lt visuotiniam balsavimui.
Tuomet įskišo etnologai, kurie išreiškė nepasitenkinimą, kad nebuvo įtraukti į kūrybinį procesą, o logotipams turėjo daug pastabų. Galbūt jie ir buvo teisūs (nors, tiesa sakant, visų detalių nežinau, nes šiame projekte nedalyvavau). Etnologai savo ruožtu pasiūlė savo logotipo versiją, vienok pasikonsultuoti su profesionaliais dizaineriais jie nematė reikalo.
Savivaldybė nusileido ir 2013 m. Kaziuko mugei buvo panaudotas etnologų logotipas. 1:0. Bet man keisčiausia buvo tai, kad Vilniaus etninės kultūros centras, įkurtas 1992 m., per tiek metų neparodė iniciatyvos "brendinti" Kaziuko mugę ir patentuoti ženklą ir tik reikėjo kažkam (Savivaldybei) to imtis, kai VEKC nubudo...
Kaip ten bebūtų, šiais metais Vilniaus Kaziuko mugė turi naują logotipą, kurį sukūrė "Grad" dizaino studija (Tomas Gruzdys ir Regis Pranaitis). Nežinau ar tai buvo konkursas ar užsakymas, bet mano nuomone logotipas bei visas grafinis stilius pavyko ir abi pusės (Savivaldybė ir etnologai), panašu, yra patenkintos.
Lietuvos edukologijos universiteto prof. Liberto Klimkos nuomonė: „Vėliavėlės forma, joje įpiešta karūna bei lelijos žiedai primena šventės kilmę – šv. Karalaičio Kazimiero adoraciją Vilniuje, ratuko ženklas – mugės esmę – tautodailę (aštuonios skiltys – archajiškojo pasaulio modelio požymis), meduolinė širdis ir paukštukai – žaismingą ir pavasarišką jos vyksmo nuotaiką, įrašyti metai žymi mugės istoriškumą“.
City fair logo & visual identity
Istorijos moralas – prieš imantis bet kokio projekto, į kūrybinį procesą eikia įtraukti visas suinteresuotas puses (angl. stakeholders). Kitaip procesas gali išsitempti laike, ženkliai pabrangti ar tiesiog nueiti vėjais.
Komentarai