Ženklodara vs politika

2013 m. spalio mėnesį Rusijos valstybinė oro linijų bendrovė "Aeroflot" įkūrė MSOLB (lietuvių kalbos perliukai – mažų sąnaudų oro linijų bendrovę, žargonu – loukosterį (angl. low-cost) "Dobroliot", kuri, įsigijusi tris Boeing 737 ir vieną Sukhoi Superjet 100, 2014 m. gegužės mėn. pradėjo vykdyti skrydžius į Simferopolį (Krymas). 

Per artimiausius kelis metus "Dobroliot" ketino investuoti 100 mln. $ (iš kurių ~15 mln. investuotų "Aeroflotas", o ~78 mln. Rusijos biudžetas). Tačiau rugpjūčio 3 d. dėl įvestų ES sankcijų "Dobroliot" savo veiklą nutraukė. 

(Užsidarius "Dobroliot", bilieto kaina į Krymą šoktelėjo iki 2000 – 3000 Lt. Antra galimybė pakliūti iš Rusijos į Krymą – tik jūros perkėla, o kelto belaukiant, šiuo metu eilėje praleidžiama iki 40 val...).

"Dobroliot" prekės ženklo, įskaitant ir pavadinimą bei ženklodaros strategiją, kūrimo konkursas buvo paskelbtas 2013 m. gegužę, konkursą laimėjo "Landor" Rusijos filialas. Nugalėtojui buvo skirta 30 mln. rublių (~625 000  arba ~2,2 mln. Lt), su galimybe pirkti papildomas paslaugas sumai iki 1,05 mln. $.

Interjerai – spartietiški 



Įdomu tai, kad konkurso sąlygose buvo iškelta sąlyga, kad naujojosios kompanijos pavadinimą turi su daryti ne daugiau 7-9 raidžių. Pavadinimui 'Landor" pasirinko 1923 – 1930 m. Rusijoje veikusios bendrovės "Dobroliot" (Российское общество добровольного воздушного флота), kurios reklamas kūrė ir garsusis poetas V.Majakovskis bei ne mažiau garsus menininkas A.Rodčenko, pavadinimą. 
"Landor" turi didelę oro linijų bendrovių "ženklinimo" patirtį, Rusijoje ji sukūrė Sibiro oro linijų "S7", "Avrora" (įkurta 2013 m., sujungus "Sachalino oro linijas" su "Vladivostok avia") prekės ženklus, bei tokių tarptautinių aviakompanijų, kaip "Austrian Airlines", "Cathay Pacific", "Garuda Indonesia", "Malaysia Airlines", "Japan Airlines, "Jet Airways" ir kt. identitetus.








Komentarai

Populiarūs įrašai