Latviai pakartojo lietuvių pamoką

Nuo sausio 1 d. Latvija pradeda pirmininkauti Europos Tarybai. Ir kaip kaimynams sekėsi organizuoti renginio grafinį brendinimą? Nustebau sužinojęs, kad jie pakartojo tą patį kelią ir tas pačias klaidas kaip ir Lietuva.

2013 m. gegužės 29 d. buvo paskelbtas atviras logotipo kūrimo konkursas, kurio nugalėtojui numatyta 3800 latų premija (5400 € arba 18600 Lt, primenu, kad pas mus 2012 m. analogiško konkurso nugalėtojui buvo skirta 8500 Lt premija). Konkurso sąlygas kūrė ir konkursą kuravo Latvijos pirmininkavimo ES Tarybai sekretoriatas, konkurso komisijos pirmininke buvo šio sekretoriato direktorė Inga Skujiņa. Komisijos nariai:
  • Maija Celmiņa, Latvijos premjero patarėja projektų valdymo klausimais;
  • Agris Woodpecker, Latvijos dizainerių sąjungos valdybos narys; 
  • Linda Jacobson, Latvijos pirmininkavimo ES Tarybai sekretoriato viešųjų ryšių skyriaus vadovė;
  • Linda Kalniņa, Latvijos pirmininkavimo ES Tarybai koordinatorė Seime;
  • Ingrīda Krīgere–Lāce, Latvijos reklamos agentūrų asociacijos valdybos narė; 
  • Evelīna Melbārzde, URM Informacijos ir Viešųjų ryšių skyriaus vadovė; 
  • Karina Peterson, Latvijos instituto direktorė; 
  • Ojārs Pētersons, Latvijos dailės akademijos Vizualinės komunikacijos katedros profesorius; 
  • Ramona Umblija, Latvijos heraldikos komisijos pirmininko pavaduotoja administraciniams reikalams (dailės teoretikė ir kritikė);
  • Valdis Villerušs, Latvijos dailės akademijos Vizualaus meno ir kultūros istorijos ir teorijos katedros profesorius; 
  • Daina Vītoliņa, „Dizaino informacijos centro“ direktorė;
  • Laimonis Šēnbergs, dizaineris, Latvijos Heraldikos komisijos pirmininkas, Latvijos banko Monetų dizaino komisijos pirmininko pavaduotojas).
Kaip matome iš 13 komisijos narių 6 funkcionieriai ir du meno teoretikai (?). 

Konkursas baigėsi 2013 m. liepos 19 d., jam buvo pateikti 54 logo projektai, iš kurių komisijos vertinimui atrinkti 45 projektai. Šie projektai taip pat buvo pateikti ir visaliaudiniam balsavimui internete.

Atėjus metui išrinkti nugalėtoją, komisija nusprendė, kad vertingų variantų nėra. Neatsirado pretendentų užimti ir antrają vietą. Trečia vieta buvo skirta dizainerio Dagņio Skurbes (beje, nuo 2011 m. gyvenančio Londone) ir studijos „Young & Hungry“ projektams, abiem įteikta po 800 latų (1140 € arba ~4000 Lt, Lietuvoje už trečią vietą buvo skirta 1200 Lt) ir…patekta į cugcvangą. O ką gi daryti toliau? 
Dagņio Skurbes projektas (III vieta)

"Young & Hungry" projektas (III vieta)
2013 m. rugsėjo 27 d. Sekretoriatas organiziuoja pasitarimą, į kurį pakviečiami Barbara Ābele (Latvijos dailės akademijos Dizaino katedros docentė), Andrejs Broks (Latvijos dizainerių sąjungos pirmininkas), komisijos narė Daina Vītoliņa (dic.lv direktorė), Evelīna Ozola (fold.lv redaktorė) bei kiti, šįkart su brendingu susiję specialistai. Visi pritaria nuomonei, kad konkursas, skirtas vien „nuogam“ logui sukurti (o ne vizualiai grafinei sistemai) buvo klaida. Nusprendžiama organizuoti antrą konkursą – šįkart kviestiniams dizaineriams.

Ir čia organizatorių laukia siurprizas – kviečiama studija „Asketic“, sukūrusi puikų World Expo 2010 Latvijos paviljono grafinį stilių, konkurse dalyvauti atsisako, motyvuodama, kad tokie „grožio konkursai“ prieštarauja studijos kūrybiniai srategijai ir filosofijai. Principingi šaunuoliai!

Naujajame konkurse sutinka dalyvauti dizaineriai Liene Drāzniece, Mārtiņš Ratniks, Kristaps Epners ir Gunārs Lūsis (logų „Rīga 800“, Latvijos instituto, Kultūros paveldo, Operos fondo, metalinių latų dizaino autorius). Trečios vietos laimėtojai Dagņis Skurbe ir „Young & Hungry“ pakviesti nebuvo…
Dizaineris Gunārs Lūsis
Antrojo konkurso nugalėtoju išrenkamas Gunārs Lūsis projektas „Girnapusė“. Plačiau apie kūrybinę logo motyvaciją galima pasiskaityti es2015.lv
Gunārs Lūsis logotipo originalioji versija
Renginio grafinio stiliaus vadovo sukūrimas (su atskiru biudžetu) patikimas reklamos agentūros „Not perfect“ Rygos filialui. Agentūra atliko šį užsakymą per pusantro mėnesio ir 2014 m. gegužę komunikavimo grafinė dalis buvo baigta.

Taigi Latvijos funkcionieriai lipo ant to paties grėblio, kaip ir lietuviai – švaistė laiką, pinigus ir energiją. „Visaliaudinio grožio konkurso“ idėja, kaip ir Lietuvoje, Latvijos brendingo specialistų tarpe buvo stipriai kritikuojama, bet funcionieriai visada viską žino geriau. 

Na, o italai, po pusmečio iš latvių perimsiantys pirmininkavimo estafetę, Italijos pirmininkavimo logui sukurti organizavo konkursą šalies bendro lavinimo ir aukštųjų mokyklų moksleiviams ir studentams. Sulaukė 600 projektų. Laimėjo Lissone miestelio Liceo Artistico Design e Tecnico Grafico "Giuseppe Meroni" studentai, kurių sukurtą simbolį toliau vystė Romos IED (Instituto Europeo di Design) studentai Greta Rosalia Procentese, Riccardo Coticoni, Michela Rossi ir Claudia Grisanti, vadovaujami dėstytojo Franco Zeri.
Nugalėjusios Liceo Artistico Design e Tecnico Grafico "Giuseppe Meroni" studentės
Projektą pabaigę Romos IED studentai
Remtasi Evelīna Ozola straipsniu iš
http://www.fold.lv/2014/03/logotips-samalts/

Komentarai

Populiarūs įrašai