Logas "Atkurtai Lietuvai 100": dvigubi valdžios žaidimai ar jokios institucijų koordinacijos?


Keisti dalykai dedasi valdžios institucijose. Štai ketvirtadienį, baladžio 21 d. paskelbta, kad reklamos agentūra „New!“, pusmetį kūrusi Lietuvos valstybingumo atkūrimo 100-mečio minėjimo logotipą, pagaliau darbą baigė ir jį pristatė visuomenei. 

O lygiagrečiai, nuo 2014 m. balandžio LR Vyriausybės ir LR Kultūros ministerijos užsakymu tokį patį projektą kūrė LGDA dizaineriai. Ir ši istorija kaip du vandens lašai panaši į „Vilnius – 2009 m. Europos kultūros sostinė“ logotipo kūrimo istoriją, kuomet pagal vienos vadovės suformuluotą kūrybinę užduotį (įprasminti praeitį) logotipą kūrė LGDA dizainerių grupė, o lygiagrečiai, pirmąjai nežinant, pagal kitos, žemesnio rango vadovės, visai kitokią kūrybinę užduotį (įprasminti ateitį), logotipą kūrė web studija „e-sense“. 

Bet aš ne apie dizainą.

Aš apie tai, kad „New!“ šį darbą atliko nemokamai (prie pusmetį trukusio projekto dirbo 7 žmonių komanda, skyrusi tam apie 480 valandų). 

Aš apie tai, kad tokios svarbos projektai neturi būti dovanojami. Ypač politikams.

Aš apie tai, kad jei ES nesušelpia Lietuvos pinigais (kaip antai Lietuvos turizmo ir verslo prekės ženklo kūrimo konkursams (konkurso biudžetas 1,1 mln. Lt, konkurso nugalėtojams skirta 214 760 Lt), kurį laimėjo "Smart Solutions" ar Lietuvos ekonominio įvaizdžio kūrimui, kuris patikėtas britų "Saffron" (biudžetas – 488 000 Lt), beje, projektas taip ir nepanaudotas), ji pati – nors už lango senai nebėra jokios krizės – nesugeba sukrapštyti kūrėjams atlygio už atliktą darbą...

Aš apie tai, kad LR Vyriausybė dar 2014 m. sausio mėn. kreipėsi į LGDA dėl šio logo, paskyrusi premijoms kuklius 13 000 Lt, kurių likimas dabar neaiškus. Dabar nei LGDA logas reikalingas, nei premijų (nors sudaryta sutartis) už nereikalingą daiktą nebus kaip mokėti.

Aš apie tai, kad Vyriausybės klerkai per pusantrų metų – nuo 2014 m. balandžio iki 2015 m. lapkričio nesugalvojo, ko jie nori ir nesugebėjo išsirinkti iš išrinkto konkurso finalistų trejetuko ženklo, o apie lygiagrečiai nuo 2015 m. rudens tyliai vykdomą LR Vyriausybės kanceliarijos analogišką projektą su „New!“ LGDA net neinformavo. Nors renginio logotipo pageidavo dar 2014 m. pavasariui ir net paskelbė tradicinius rinkimus "Delfi".

Štai ir neaišku ar Lietuvoje yra kokia nors vyriausybinių institucijų veiklos koordinacija ar ne, ar jie gerbia kūrybinį darbą, ar tiesiog laiko dizainerių bendruomenę „naudingais (kartais) idiotais“.

Apgailėtina. Greičiau rinkimai.

Komentarai

Anonimiškas sakė…
jei "kūrė" new, nebus ten už ką mokėti

Populiarūs įrašai